|
|
|
|---|---|
|
I min 540iAT -96 har jag både den "stora" musik anläggningen med tio högtalare/slutsteg samt en BMW orginal monterad GSM telefon. Nu är jag inte så nöjd med ljudet i orginal steget och tänkte därför byta ut det mot ett annat. Problemet jag har är att telefonen har handsfree vilket på något sätt är kopplat till alla högtalarna i bilen (misstänker att det går via steget...). Är det någon här som vet något om detta? Kan jag demontera orginal steget men fortfarande ha handsfree kvar? Hur är anläggningen uppbyggt? Tacksam för svar, Danne - H U M A N R A G E - Länk | |
|
5.25" högtalarna i framdörrarna har dubbla talspolar.Telefonen är kopplad till den ena och har inget att göra med slutsteget. På www.bmwtips.com hittar du rätt mycket info och kopplingsscheman för stereo-uppgradering i E39. Kolla också mitt tips på Länk (Tror du har samma typ av slutsteg) |
|
|
När du uppgraderar så lär det inte vara lätt att hitta nåt med dubbla talspolar. Du kan ju med fördel montera en separat högtalare för telefonens HF t.ex i den löstagbara panelen till vänster under ratten, vid det lilla facket. Fiska fram den tvinnade kabel som gick till HF-talspolen i vänster förardörr och koppla in, isolera motsvarande kabel i högerdörren. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.