|
|
|
|---|---|
|
hej! är det någon som har erfarenheter av att byta packboxar i fördelningslådan på en 525 iX? hade tänkt att ge mej på denna manöver så lite tips vore inte dummt!!! har läckage vid ingående axel och utgående framåt. tack på förhand! nickeberka | |
|
hej igen. är det ingen som grejat med fördelningslådan? får inte lös splineshylsan/medbringaren, som driver främre kardanaxel, från fördelningslådan. nickeberka |
|
|
Kolla på Länk Här finns "allt" om fördelningslådan. |
|
| tack 525 ix! väntar bara på att få lösenordet från iX Registry. upptäckte i dag att drivaxeldamasken hö-fram yttre har gjort sitt, såg inte helt omöjligt ut att byta den. dess värre var splinesen på främre kardanaxeln osmorda= väldigt nötta så är det någon som har en axel till övers, hör av dej! | |
|
tyvärr, hittar inget om just tätningsbyte på ix Registry (suck). kom igen nu ix mekare, behöver tips! snälla!! nickeberka |
|
|
Jag bytte drivaxeldamasker på min IX för ngt år sedan (vänster sida). Skrev lite grann om det i ett tidigare inlägg. Sök inlägg "525 IX" så tror jag du hittar det. Funderar också på att byta några axel-tätningar i framdiff och ev. fördelningslådan, men jag väntar nog tills det blir lite varmare och torrare. Mvh Folke Backvid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.