|
|
|
|---|---|
pmb |
Vad borde en 745 turbo ligga på för effekt med 0.9bar i laddtryck+filter+3"? |
| läste om nått som låg runt 300hk med typ samma ändringar tror det var på toumoas? hemsida | |
pmb |
Så pass lite ändå... Vad laddar 745an i standard? Hur mkt laddtryck klarar motorn av om man vill ha en driftsäker motor? Är det runt 1bar i så fall? |
pmb |
EDIT: Såg visst att 3.2an laddade visst 0.7bar i standard... |
|
prata med jesper w....... med ett gt40 och 1kg ladd ger den ca 500hk.... (3.5l) |
|
| den håller nog för mer förutsatt att man har uppgraderat bränslet | |
| Jag bromsade min på rullar i höstas... med touma chippet.. då gav den 299,8hk/4900rpm 511nm/3250 rpm med 0,7-0,8 ladd. har laddat upp mot 1,0 men sen tr nog soppan slut.. bmw har ju såå så spridare överlag.. | |
| .. tar, små ska det vara... fredagstrött | |
| fredags full :) | |
|
sundin >> i motorn eller på hjulen? |
|
|
299 i motorn.. 225 på hjulen, vi fick spänna ner bilen ganska hårt i och med att jag hade lite väl smala däck på, vilket tydligen påverkar drivhjuls effekten....negativt. Tror "bänken" kalkylerar på utrullningen efter att man frikopplat..?? Någon som vet hur det funkar? |
|
|
Är det verkligen så trögt att få runt växellåda och bakaxel etc så det går åt bara 75hk till det? Det är ju otroligt mycket, antar att det är så på de flesta bilar då men varför går det så segt? Det är ju rena slöseriet med hästar! Mvh Patrik |
|
|
stefan som ahr 633 som jesper W har byggt har ca 600-700hk i motorn med orginal bottendel så nog fan håller den en gode bra bit Mvh niclas icq:137785585-------- Team turbo addicts The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) |
|
| >sandgren Jag tror inte att det går åt 75hk i normala fall. vi spännde ju ner bilen väldigt hårt och då rullar ju ganska trögt.. så jag tror inte man tappar så mycket vid körning på väg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.