|
|
|
|---|---|
|
Har länge funderat på att uppgradera ljudet i bilen, och har fått ett bra erbjudande om Infinity delar; Kappa 4-kanals slutsteg, 5,25" element fram, 6x9 bak. Undrar dock om diskanter, försäljaren sade att just diskantplaceringen ibland kan vålla problem, då man inte kan montera dem i de befintliga hålen i dörrarna (de gamla är tydlen gjutna på nåt sätt). Stämmer detta? Finns det i såna fall galler man kan köpa som smälter in bra i miljön? (vill ej att det ska synas nån större skillnad) Är diskantplacering i dörrarna överhuvudtaget bra eller ska man istället placera uppe på instrumentbrädan eller i a-stolpen, och koppla bort de befintliga diskanterna som sitter i dörrarna? Mvh | |
|
Nere vid fötterna sitter där väl 5,25" diskanter? eller? varför inte byta ut dom som sitter där? mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Du sätter dom innanför backspeglarna, om du förstår hur jag menar. | |
| Länk | |
| Ok Player det ser riktigt bra ut! Hur gör man detta? Finns det någon som tillverkar färdiga socklar av den här typen med galler? Eller måste man snickra hemma? | |
|
crisse bara att sätta med den utanpåliggande ramen som följer med ! Eller ersätta dom som sitter i dina dörrar original , är lösa ! MVH TONY ///M3 |
|
| de e inga problem att få bort de gamla diskanterna, jag använde bara en smörkniv för att bända loss dom. de sitter med nåt segt lim som e som häftmassa ungefär. sen är det bara att sätta de nya diskanterna bakom, i mitt fall dls rc1or. helt dold installation blev det o kanonljud, nästan lika bra som att ha dom på instrumentpanelen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.