AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
367

Diskantplacering e36 coupé

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Har länge funderat på att uppgradera ljudet i bilen, och har fått ett bra erbjudande om Infinity delar; Kappa 4-kanals slutsteg, 5,25" element fram, 6x9 bak.

Undrar dock om diskanter, försäljaren sade att just diskantplaceringen ibland kan vålla problem, då man inte kan montera dem i de befintliga hålen i dörrarna (de gamla är tydlen gjutna på nåt sätt). Stämmer detta?
Finns det i såna fall galler man kan köpa som smälter in bra i miljön? (vill ej att det ska synas nån större skillnad)
Är diskantplacering i dörrarna överhuvudtaget bra eller ska man istället placera uppe på instrumentbrädan eller i a-stolpen, och koppla bort de befintliga diskanterna som sitter i dörrarna?

Mvh
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Nere vid fötterna sitter där väl 5,25" diskanter?
eller? varför inte byta ut dom som sitter där?
mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Du sätter dom innanför backspeglarna, om du förstår hur jag menar.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Ok Player det ser riktigt bra ut! Hur gör man detta? Finns det någon som tillverkar färdiga socklar av den här typen med galler? Eller måste man snickra hemma?
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
crisse

bara att sätta med den utanpåliggande ramen som följer med !

Eller ersätta dom som sitter i dina dörrar original , är lösa !

MVH TONY ///M3
-d
299
-dB
130i -07
de e inga problem att få bort de gamla diskanterna, jag använde bara en smörkniv för att bända loss dom. de sitter med nåt segt lim som e som häftmassa ungefär. sen är det bara att sätta de nya diskanterna bakom, i mitt fall dls rc1or. helt dold installation blev det o kanonljud, nästan lika bra som att ha dom på instrumentpanelen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.