|
|
|
|---|---|
|
Hallojsan! Sitter och fyller i ansökan till entusiast försäkringen...Vad skriver jag på Värdet??Marknadsvärdet eller vad JAG värderar bilen till?? När jag tar ut bilen (gjort färdigt den) på torra sommarvägar så kommer den att vara TOPP-skick Den har gått 17200mil, ALL utrustning som gick att få, konverterad Klima, inredning 100%, ny lack(samma som vid leverans) m.m m.m Inget att "klanka" på, speciellt för en bil som är från 1990 Vad tusan ska jag skriva, vill inte överdriva heller men...? | |
| kan väl inte vara va DU tycker den är värd,då skulle man ju kunna skriva hur högt som helst... | |
|
MACKLILLER666: Jag tar för givet att man går efter marknasvärdet på bilen, nu är det inte så lätt att sätta pris på din antar jag? |
|
|
Marknadsvärdet på bilen?Vart hittar man det 8/ har sett allt mellan 55-135´skr...beror vem man hör med oxå, är det nån som vill köpa bilen så är det lååågt och äger man bilen så är det HÖGT hehehe, svårt de här... -Starre: tänkte du att det är svårt att värdera en knycklad bil?När jag sätter bilen på en entusiastförsäkring så är bilen reparerad&bättre än den va före...Jag anser att det som drar ner en olycksdrabbad bil är om det är massa oklarheter eller om skadan är fusk-lagad...eller??? |
|
|
Är det inte så att premien styrs av värdet på bilen? Har för mig att entusiastförsäkringar fungerar på det sättet. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
-Kristian: Alldeles riktigt att premien styrs av det, hos bilsport&mc specialförsäkringar är bryt-punkten till dyrare premie vid bilvärde:161000skr och uppåt... Så förstod jag det allafall, rätta mig om jag har fel! Hoppas bara att dom är trevligare&hjälpsammare än folksam...Puhhh |
|
|
MACKILLER666: Nej jag tänkte inte på att den har fått sig en bukla, utan att det är svårt att värdera en Alpina bil. Speciellt som du skriver att den kommer att vara i mint condition när allt är fixat. Angående reparation så är det alltid bra att ha alla papper på bordet så att man kan se hur/varför etc man har lackad eller reperarat bilen. |
|
| Försäkringsmässigt så skiter de nog i hur skadan är lagad, de ersätter ju ändå inte rostskador odyl. Om du smäller den eller den blir stulen så är nog inte din reparation värdesänkande om den inte syns. | |
|
MACKILLER666: Jag pratade med Bilsport Mc special försäkring idag. Men dom ville inte försäkra mig M5. Antar att du klarar av alla kraven dom begär...det gjorde jag oxå men ändå vile dom inte ta min bil där.. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Bengan: Dom kunde inte förklara för dig varför???Vad har du för årsmodell?, Jag har som sagt en bil från -90, sen äre väl strömbrytaren+brandsläckare, vissa ska ha märkta rutor, länsförsäkringar kom jag inte ihåg riktigt vilka krav dom hade... Sen är det att bilen ska vi inlåst i garage sommar som vinter och så...fattar inte att dom kan neka...? |
|
|
MacKiller. Du behöver inte oroa dig så mycket F-bolaget hjälper dig, de talar om de punkter som ev, kan behövas bättras på. Din Alpina går absolut att entusiast försäkra. Ta kontakt med dem och bestäm träff med skade reglerare. Men nu pratar jag om LänsFörsäkringar. Lycka till med allt. Micke.. Norrköping |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.