AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
458

rost på den "saken" i mitten av bromskivorna.

HEj! kommer tyvär ej ihåg va det hette så det fick bli "sakerna" vet inte om ni förstår men det skulle alltså kosta 12 000 kr att byta hos Bmw group. Finns det någon sida på nätet som beskriver bilen, vad exakta delar kallas mm.?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Menar du ventilationen eller i centrum av skivan?
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
I mitten av bromskivorna brukar det vara ett hål! =)

Är det navet du menar?
Alltså den "sak" som man bromskivorna ligger mot!

hehe aa altså förlåt mig jag kommer ej ihåg namnet altså.... men det ser ut som att bromsskivorna sitter RUNT en sak som brukar rosta. Hoppas ni förstår.:)
får väl använda fantasin igen då...om man säger såhär, låtsas att en cd skiva är bromsskivan, sen där hålet i mitten av skivan sitter den saken som jag försöker komma på namnet på.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Soki// Hittade en bild där skivan är borttagen. Känner du igen någon av sakerna?
Länk

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Här en annan bild med skivan på plats:
Länk
jaa, på första bilden ser ni ju vart det är rost någonstanns, "skivan med dom 5 hålen" det är de som rostar precis som bilderna visar, altså om ni inte förstår mig nu så måste jag antingen lära mig språket bättre el ni läsa bättre ;) men det allafall skulle kosta 12 000kr att byta...
M-Mag
Jag hänger inte med alls, Vad är frågan???

"Your Toyota is not fantastic."
M-Mag
Jag hänger inte med alls, Vad är frågan???

"Your Toyota is not fantastic."
'Medbringare' är namnet på "saken".

Var är det för fel på den?
ok tackkar.. em altså den är rostig, helt rostig och skulle vilja byta ut den dels för att jag vill ha en rostfri bil plus att det ser ju inte så snyggt ut,
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Siki, rosten kommer ju bara du vänt ryggen till så varför inte fixa dina istället.

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Det är helt normalt med lite rost där.
Det du kan göra är att borsta av allt löst med stålborste.
Du bör inte måla eller greja eftersom fälgarna ska ligga an där.

Är du riktigt seriös så köper du nya skivor som du lämnar in på elförzinkning och svarvning efteråt.

/Per
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
läste fel men samma som ovan gäller även för naven

/Per
Tycker det ser ut som hjullagret på bilden!!!
Ett par tusen kostar väl det att byta på bmw!?

Navkapseln i mitten som även syns med en skiva monterad kostar väl 30:- eller nått!
vet ej om det går att fixa till dom, det är mycket rost altså, men kan ju försöka.

jevlar: vad är elförzinkning ?

Emanuel: enligt bmw group så skulle det gå runt 12 000 kr, anledningen var att det var så krångligt att byta ut och arbetstiden skulle bli hög. :/
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ja, man byter väl hela axeln... eller?
Men alltså, är den rostskadad, eller är det bara rent estetiskt?
Är det bara att den ser ful ut kan man ju alltid rengöra med roterande stålborste eller liknande, sen ev. lacka. Men undvik då som sagt att lacka precis på fälgens anliggningsytor.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

BMW skulle ta 2500:- exl material för att byta mitt hjullager om det nu är det vi pratar om!? Köpte ett lager o bytte själv! tog ungefär 2h men iofs så har jag en gammal e28 också............. förstår om du byter grejorna på BMW - du har ju en fin bil!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.