AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
955

OBS! Bensinledningarna vid tanken! OBS!

Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Jag behöver snabb hjälp! Bensinledningen som sitter runt tankens främre del bakom fästbandet och blocket som sitter
mellan tank och fästband har börjat läka där klipset sitter, alltså nött hål! Går det att använda t.ex vulktejp om man rengör ordentligt runt om lr är det för högt tryck i dom?? Finns det något annat t.ex padding lr något dylikt man vågar använda där?? Finns det risk att det följer med t.ex padding in i insprutningen å blockerar då??

Bilen är en 518 -90
Behöver snabb svar!! Tack på förhand!

//John

B M W - Do I need to say more!
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
En till fråga som lätt kan lösa mitt problem:

Kan ja bara kapa av den biten som det läcker på å ersätta med en lämplig diameter på en bränsleslang å klammer?? Borde inte det funka bra lr e d för mycke tryck i ledningarna när man kör? Kan jag iofs inte tänka mej!!

//John

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Detta har diskuterats förut!
Det är luftningsledningen till tanken.
Kör så att du bara har lite bensin kvar och ta sedan ersätt den dåliga biten med slang eller köp röret för 200-300kr hos Bmw.
det sitter ett likadant på andra sidan också.
Lars
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Funkar alldelles ypperligt med en bit bränsleslang och slangklammer,jag har testat =)

//Roffa

-----
Länk
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
De funka fint me slang! Å inte behöver man tömma tanken heller! bara man inte är rädd om sina kläder! =D

//John

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
När jag skulle sätta dit en slang på min bil så blev jag dränkt i bensin!
Så se till att ha mindre än halv tank!
När det inte längre droppar så borde det vara ok att kapa röret och sätta dit en slang.
Lars
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Mycket vanligt problem på E34!!Bytte nyss den ledningen på min 525i -88...Ett tips är att ta bort kofångaren och skruva ut dom två insexskruvarna som håller tanken och sätt sen en domkraft under tanken för att hålla uppe den och sen byter du ut båda ledningarna mot slangar eller nya bränslerör från BMW eftersom om du bara byter den biten som är dålig nu så kan du ge dig på att det snart börjar läcka på något annat ställe!!

Mvh Ricke
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Visst tusan blev ja dränkt i bensin men d är d värt jämfört me att bara blå köra upp 300 spänn..studenter har inte råd me sånna utsvävningar! =) iofs kan man ju tömma tanken via dräneringspluggen...men vem orkar d?? =) Framförallt varför ja gjorde detta me att dränka in mej själv i bensin är att BMW reservdelar var ca 7mil bort + att det var fredagkväll... Så OKs nödlösningsslangar funkar =)

Ricke: Hade planer på att skruva bort insex skruvarna men inte tusan behöver man väl ta bort kofångarn?? Men d fanns inte riktit tid till det..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.