AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
566

540iA -98, PRE-Wire CD Växlar kabel?

BA
3
BASSMAN
540iA -98
Hej!
Jag är en stolt ägare utav en 540iA -98 (tillverkad November 1997) som jag nu skulle vilja installera en CD Växlare i. Problemet är att jag inte hittar den "Fördragna" CD Växlarstyrkabeln som tex. www.bmwtips.com hänvisar till.
Så det jag nu undrar är, är kabeln fördragen på alla E39 modeller eller hur ligger det till. Jag har dock inte tagit ur inredningen i bagageutrymmet, bara känt efter innanför luckan i bagaget på förarsidan.

Tack på förhand!

MVH Mattias
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Undrar samma sak. Har business RDS, dvs ingen CD-växlarstyrning men kan man bara byta huvudenhet och få styrningen inkl kabeldragning "på köpet"? Bilen är en E46 -99.

//MJ
BA
3
BASSMAN
540iA -98
Som bör tilläggas är, jag har en Business RDS Kassett i den i dagsläget, men den ska väll ha CD Växlar styrning?

MVH Mattias
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

alla business har cd-styrning.

Fördragen kabel till cdväxlaren har endast svensksålda bilar. Importbilar har detta som tillval, därför har de oftast inte denna kabel. Då är det lättare att sätta in en frontmatat business cd.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Jag hade ingen fördragen växlarkabel på min 318 E46 -99.
Det var dock ingen större operation att dra kabeln.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Glömde bort att säga att den var svensksåld.
Avsaknaden av fördragen kabel kan ju ha berott på att det är en snikmodell, vad vet jag.
bm
363
bmwkungen
Mercedes E klass 2018

Fördragen kabel för svensksålda bilar gäller 5 serien om man har business som standard.
BA
3
BASSMAN
540iA -98
Tack allihopa för alla svar!
Nu vet jag i allafall hur jag skall gå vidare.

//Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.