AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
345

Pris för Bmw 320 Touring?

Hej!
Någon som vet vad som är rimligt att betala för en BMW 320i Touring 97-98 som är fullservad, svensksåld och gått ungefär 10- 12 000 mil??

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Varför svensksåld?
Har du det kravet så får du betala för det.
120-155 kanske beroende på år/mil skick.
Ta bort 10´på en import
Är rädd för större slitage och osäkrare dokumentation på en bil som inte är svensksåld.
Köper men en svensksåld med 1 eller 2 ägare, vet man ju mer vad man får...

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Vet du?
Varför skulle den svenske ägaren var mer noggrann än den tyske.
Är så tokless på mentaliteten kring importbilar.
Visst det är lättare att fuska med mätare odyl just vid import tillfället men långtifrån alla importkärror är skruvade.
Varför skulle inte den "svenska" bilen kunna vara skruvad, bara att ställa tillbaka ett par tusen innan varje besiktning om man kör mycket och vill göra det.
Den importerade bilen har säkerligen servats och skötts minst lika bra som den svenska, (det är bara vi svenskar som kan tänka oss att montera på biltemabelägg odyl, tysken är nog intresserad av att få stopp på bilen på autobahn tex + reservdelar och service är billigare där)
Den tyska har oftest sluppit saltslasket vi har här....
En fulldok. fullservad import skulle jag ha valt. Oftast mer utr. i dem också.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Fördelen med en svensksåld är ju att du vet vad du får ifråga om utrustning, de svenska utrustningspaketen skiljer sig ju en del från de tyska. Exempelvis kan tysksålda bilar sakna detaljer som stolsvärme och strålkastarspolning....
En annan nackdel är ju den dagen man ska sälja sin importbil....många är rädda för importer...
Men tror ni inte att en bil som körs på autobahn slits mycket hårdare??? Många importer har ju t ex problem med nerslitna länkarmar, bromsar mm

Det är ju lättare att skapa sig en uppfattning om milen stämmer på en svensksåld bil också, särskilt om det varit få tidigare ägare....jag tycker att det är väldigt viktigt vad det är för person som ägt bilen jag köper.....stor skillnad om det är en yngre person eller om det är en något äldre med familj osv.....risken är ju mindre att den är "buskörd" då......om du köper en tysk bil så har man ju inte en aning om vad det är för person som kört bilen eller vad bilden använts till....den kanske gått som budbil, företagsbil över halva tyskland.....men visst finns det säkert lika mycket fina importer som svensksålda, men jag tror risken att köpa ett dåligt exemplar är mycket större om man köper en import...

Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Tror inte att en bil slits hårdare i Tyskland; svenska vägar, snö, salt och slask sliter bra mycket mer på bilen än långa mil i höga farter på autobahn. Dessutom är ju tyskarna generellt väldigt duktiga på att ta hand om sina bilar.
Har sett importerade BMW med 25000 mil på mätaren med ett skick som vida överträffar skicket på en motsvarande svensk bil som gått kanske en 5:e del av sträckan.

Tyvärr har ju dock importerade bilar fortfarande ett dåligt rykte i Sverige, både hos köpare, försäkringsbolag och bilhandeln...får väl hoppas att denna trend bryts inom en snar framtid.
Tack för svaren....tror nästan ni lyckats intala mig att det kanske inte är så farligt att köpa en importerad bmw....dessutom kanske man får lite mer utrustning och lite mer bil för pengarna....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.