|
|
|
|---|---|
|
Ska det vara så förb... svårt att öppna en dörr på en parkering utan att smälla i bilen bredvid!? Har fått ett djupt jack i lacken (ingen plåtskada dock, tack o lov). Var bör man lämna bilen för att få det fixat så snyggt som möjligt? Orkar inte göra det själv. Det är ett område på knappt en kvadratcentimeter där lacken (metallic) är avskavd ända in till plåten. //MJ | |
|
MJ: Är de in till plåten finns de bara omlack o välja på om de ska bli som innan. Tyvärr.. Att fylla i med färg på en kvadrat cm o polera mm kommer aldrig bli snyggt. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Visst, men det är så litet så jag nöjer mig om det ser skapligt ut. Det kommer nog ändå bara synas om man tittar riktigt nära. Tänker inte lägga ut så mycket pengar som en omlackering skulle kosta på det lilla. Ska man vända sig till en lackfirma ändå eller är någon lackbehandlingsfirma, typ Ditec, bättre på sånt här? //MJ |
|
|
En omlackiering kan aldrig kosta dig mer än din självrisk för skadegörelse av tredje man, dvs 1000 i mitt fall. Så allt relaterar till vad du anser vara dyrt som åtgärd. /Dominik "If You drive behind a fast car You can get exhausted" |
|
|
hej 99% av "dörruppslag" kan fixas utan att någon ser att det funnits en skada där tidigare. En billackerare med erforderliga kunskaper fixar detta, behöver inte lacka om :) Skalman |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Skalman har helt rätt.Det mesta fixar en duktig lackerare eller rekondare kolla med Petter på Motorecond som är duktig på stenskott.kolla adressen på garagekvällsrepet. Är det en halv dörr tex så behöver det inte kosta mer än en 1000-1500 att få den omlackad om det skulle behövas v en lackare. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Hasso, Skalman: Jag skulle vilja se den rekondare som fixar ett slag ner i plåten på en kvadrat cm på en metallic bil så att de knappt syns. Om de är en tunn repa ner så kan ja förstå, men en kvadrat cm? Inget ditec center härnere fixar det, möjligen en lackerare men skulle verkligen vilja se de framför mig innan jag tror på det. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
wendtan : Du behöver se lika mycket hokus pokus som jag innan du fäller dessa kommentarer :DD Jag tror inte på Joe Labero men hyser stor beundran för vissa skickliga yrkesmän:)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Wendtan Jag snackar om lackerare nu..inte recondare! Behärskar du lackeringskonsten till fullo och dessutom känner ditt material och har "feeling" för vad du gör så grejar du det. Du skulle bli förvånad om du ser vad det går att göra.....många ggr inte ekonomisk försvarbart, men det går. Mvh Skalman (Lackerare/Recondare) |
|
|
Hasso:Skalman: okej, ja får väl helt enkelt ta och tro er. Har ingen anledning att inte tro det. men skeptisims kommer att infinna sig tills ja får se det irl. En duktig lackerare har jag bara sett i auktion en gång, och då lade han en "fade" från taket ner på a-stolpen. de synten inte alls.de var fruktansvärt imponerande (svart metallic). bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Hej igen Vid tillfälle så skall jag dokumentera en sådan reparation med digi kameran. Kan ju vara kul att visa vad det faktiskt går att åstadkomma med lite sunt förnuft och rätt verktyg. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.