|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 323ci -00 som har problem med låskistan. Felet yttrar sig genom at det inte går att öppna dörren om man inte får ner sidorrutan och öppnar den från insidan.... Jag har hört från flera håll att problemet beror på ett konstruktionsfel / dålig kvalitet? Är det fler som har någon erfarenhet av problemet och vad säger BMW? | |
|
Jag har en likadan bil som dig och har själv inte riktigt haft det problemet. Däremot byttes för två månades sedan centrallåsenheten på passagerardörren eftersom den lade av. Dörren låstes inte upp. I samband gjordes justeringar av handtagen. Men att dörren inte gick att öppna annat än från insidan har jag inte varit med om. MVH Tobias |
|
|
Jag äger också en 323 ci -00 med exakt samma problem. Låskistan hakar upp sig så att dörren inte går att öppna. Den går att smörja upp men till sist måste ändå kistan bytas. Jag har hört att BMW åtgärdat detta med modifierad variant av kista på senare modeller av CI e46, borde inte BMW då byta ut dessa på äldre eftersom det är ett känt konstruktionsfel...? |
|
Lindahl |
Samma problem här, när tempen går under -10 så får man klättra in genom passagerarplatsen. Centrallåset kan vara lite trögt också ibland. Var inne hos BMW och tänkte vad det var för fel och sa de ju att låskistan var trasig, det kostade 2500-3000 kr. Lite synd också när min garanti gick ut 3 veckor innan =( Mvh Christian Lindahl ---------- Med feritta hela vägen...låter fint |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.