|
|
|
|---|---|
|
Råkade i morse av misstag köra torkaren bak innan jag städat bort blötsnön som kommit under natten. Torkaren gick drygt halvvägs sedan stannade den. Efter att ha stängt av bilen och sedan startat igen så gick torkaren tillbaka till sitt startläge. Prövade att köra torkaren igen och då svepte den ca. 90% av rutan och stannade igen och nu är den helt död. Är det någon som stött på ett liknande problem? _____________________________________ BMWCS #5157 Länk | |
| Har precis samma problem. Borde väl täckas av Europlusgarantin? | |
|
Vilken garanti gäller när man själv är orsak till att något går sönder? _____ Micke Länk Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Drulleförsäkringen så klart Micke:)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Micke, Har ej användt torkaren när det har varit snötäckt etc. Den slutade bara att fungera en dag. |
|
|
Hasso: Försäkring och garanti är väl inte samma sak? jonasjonas: Programmer skrev lite utförligare än du och där är det ett mänskligt misstag. Inte ett oväntat mekaniskt fel som bara plötsligt fanns där. _____ Micke Länk Länk |
|
| Jo, jag har lite svårt för att få ut det jag vill genom skrift. Men jag har ej brukat torkaren då det varit snö, blötsnö etc. Den sade upp sig en dag förra veckan. Täcker europlusen det? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska säkert täcka alla fel som uppstår. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
När jag tog bilen på kvällen efter jobbet så rörde sig torkaren ett par cm när jag startade bilen men efter det var den helt död. Körde hemåt och efter ca. 10 min så gick plötsligt torkare tillbaka till sitt viloläge och sedan fungerade allt som det skulle. Fick lite info från Hasso (Tack!) och det verkar vara att i vissa lägen när det går fel så stannar torkaren mitt på rutan och efter en viss tid (10 min) eller att tändningen varit av så "resetas" funktionen och den fungerar igen. Verkar ju som man lyckades komma undan verkstadsbesök :-)) _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Tjana grabbar , ni som har en Touring E39. Problemet är att det samlas otroligt mycket sand (skitt). innanför , så att det går knappt att dra torkan med hand .så hur ska den stakars motorn orka med . Därför ska man öppna lyckan (endast glasrutan), och dra torkabladet med hand, fram och tillbaka.Så att torkan glider lätt . Då och då. När ni tvättar bilen så spola handtaget , så att det blir rent ,och så drar man med handen ett antal gånger så det går mycket lätt .. MVH jossi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.