|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vet inte om ni vet om detta så jag tänker i allafall föra upp det till diskussion. Returbilen har ju fast priser på allt. Men saken är den, eftersom det är samma ägare på Returbilen och på Harry's tar de bilarna första till Harry's och plockar av allt som de inte vill sälja till de fasta priserna på Returbilen. På så sätt slipper de att t.ex sälja en M5-motor för det fasta priset. Vad säger ni, är inte detta mycket dålig stil? Tycker det känns som att vi kunde blir lite lurade. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk | |
|
Det är ju självklart att de gör så. Annars hade de ju inte haft några bilar överhuvudtaget på Harrys. På vilket sätt blir vi lurade? Klart som tusan att de inte säljer en M5 motor för några få tusenlappar. Detta är ett sätt för dem att bli av med delar till ett kostnadseffektivtsätt. Plus att vi kunder kan köpa delar till ett mycket fördelaktigt pris. /T.P. Länk |
|
|
Hej! Jo, jag håller väl delvis med. Men de tar verkligen betalt på Harry's. De kunde ju satt ut information att "dyrare" delar finns på Harry's pga att de inte kan ta så lite betalt för de delarna. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Så här står det på returbilens hemsida: "Fasta, låga priser efter detalj, t ex en motor kostar lika mycket oavsett om den kommer från en Jaguar eller en Folka." Tyckte att det lät lite för bra... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Däck är nästan det enda fynd man kan göra på Returbilen | |
|
Det tycker jag är en ren självklarhet att man gör så. Harrys tar till största delen in nyare krock eller brandskadade bilar, skulle då dessa gå ner till Returbilen allihop? Jag hade ju klart blivit glad för en motor från nya M5:an till priset av en Volvo B20, men som affärsidé är det rent förkastligt. Returbilen är ju för Harrys vad en fyndlåda eller "tiokronorsmarknad" är för en vanlig butik! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Oj, skickade iväg för tidigt... Problemet med Returbilen är ju att det numera finns folk som har tagit som sitt yrke att regelbundet åka till Returbilen och köpa på sig allt av värde för att sen sälja vidare, kan man tjäna pengar på detta måste ju prisnivån vara rimlig. Att det sen inte finns något användbart kvar när det kommer någon och verkligen behöver någonting till sin bil är ju tråkigt naturligtvis... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
..finns säker nån bra skrot ute på Kvarnby....*S* såg nån mer än jag TV4 öresunds besök där i dag?? nån uppretad oseriös skrotare snodde nycklarna till deras reportage bil och vägrade lämna tillbaka dom om han inte fick kassetten dom spelat in... polispiketen tillkallades då lämnade han tillbaka nycklarna ... Kanske inte nån man skall handla av ( eller göra sig ovän med....) |
|
|
Håller med Jesperado med flera. Det är ett ganska självklart sätt att göra affärer på, och bara att acceptera :-/ Men visst kan man göra fynd på returbilen! Gäller att komma vid rätt tidpunkter bara...vardagseftermiddagar rekomenderas! GM, Ja man kan ju undra varför skrotaren gjorde på det viset. Inte kan det väl vara för att han hade något att dölja? ;-) Nej USCH för Kvarnbyskrotarna, tur att de ska riva undan rasket! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Svartskrotar eller golfbana undrar vad som är värst egentligen...... Dölja ? han?? nä tror jag inte alls..... |
|
| tycker att det är mkt bra med självplock,vilket många skrotar har slutat med.och 1500kr för en komplett 750 tolva tyckte jag var ok. | |
|
Självplock är kanon!! Säg att man behöver ett litet clips till rutan... Bara att svänga ner där och plocka ett... Oftast tar de inte betalt för småsaker... Jag köpte en komplett skinninredning till en E34 för 900 kr.. Och den var fin. |
|
|
returbilen är bra, när det väl finns delar där! var där en gång för ca 4 år sen och då fanns det många relativt hela bmw's (e30,e36,e34) med fina delar i, men då hade jag inte ngn bil så det gav inte så mycket :) så var jag där i slutet av förra året, och då var där helt rensat, av alla bmw bilarna var där i stort sett bara lite plåt och sönderslagna inredningar kvar....så det gäller att man är där vid rätt tidpunkt! Det är en utmärkt ide att ha självplock tycker jag! dels så blir priset fördelaktigt, och sen så är det lättare att överblicka vad som finns, samtidigt som det är roligt att gå och leta delar :) flera 1000 gånger bättre än att gå fram till en disk och säga vad man vill ha och betala ett högre pris... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.