|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en dämpare som läcker på min 850. (edc) och jag undrar nu hur mkt detta påverkar den totala dämpningen på bilen. Tycker bilen är grymt svajig i fram, lite väl mkt för att orsakas av en dämpare. Hur avancerade är dessa dämpare? om en läcker påverkar denna då även den andra i fram?, tänker på Edc. Båda kan ju inte ta tvärslut bara så eller? Självkart förstår jag ju att det inte kan vara bra med en som läcker, men ska man köpa en beg på skroten eller är det 2 nya som gäller? (ryyyys) till saken hör oxå att bilen har stått ett bra tag så jag kommer ju inte ihåg köregenskaperna men inte var den som en gunghäst. Mycket svammel men klockan är ju mkt Mvh / Magnus | |
|
Hade en M5 -95 med EDC där en dämpare tog slut på ca 50 mil (dvs all olja rann ut). Den blev precis som du beskriver att din bil blev. Det var otäckt att köra med den. Den gungade liksom diagonalt och man kände tydligt hur ena framhjulet riktigt studsade över (eller egentligen flera gånger efter) potthål i vägen. Om du gungar bilen upp och ner hårt på vänster rep höger framskärm känner du tydligt om det är den ena eller båda som är dåliga. Köpa nytt eller på skroten är en pengafråga. Dom är ju fullständigt oförskämt prissatta på BMW och dom går inte att köpa någon annanstans. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.