AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
430

Vad är SMG ? 330Clubsport = Samma sänking+chassi som 330Ci ? Pris ?

85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
Jaa, det var en del frågor. Sanningen är att jag är inte någon BMW ägare för tillfället...MEN är faktiskt spekulant på en 330Ci clubsport... men jag har en del frågor... som ni BMW ägare hoppeligen kan hjälpa mig med...med en ärlig åsikt, inte en säljares åsikt. SMG på en 330Ci är det i praktiken samma elände som en 'tiptronic automat på en Audi ?' eller är det bättre ?

Angående 330Ci Clubsport, marknadsförarna säger att den har M-chassi, är det annorlunda än standard 330Ci sportchassi ?

...och priset ? Hur håller sig 330coupe priserna ? Säg att jag betalar idag 350tusen för en som gått 20kmil, kommer jag troligen att få ca. 300tusen för den om ett år när den gått 35kmil ? eller mer, mindre ?

Berätta...ni som har erfarenhet ! :)

.Markus
Skippa SMG. Det är i och för sig inte en automatlåda (som tiptronic) med alla dess nackdelar utan en vanlig manuell låda med en hydraliskt styrd koppling. Tekniken är densamma som i M3, men SMG-lådan i 330 är betydligt låååångsammar i sina växlingar.

Ja, bilen har M-chassie dvs samma chassi som vanliga 330Ci (som har sportchassie som standard). Clubsport betyder bara att den utöver utrustningen från det vanliga M-sportpaketet också har en ful vinge på bakluckan, en djupare frontspoiler, 18-tumsfälgar och diverse annat krims-krams.
350000kr för en som gått 20000mil. Är inte det lite dyrt :)

/T.P.
Länk
Skippa Clubsporten, det är som vissa säger en massa krafs som du aldrig får igen när du säljer bilen. Du kan visst få den i lite specialfärer också. Köp en 330Ci för 300 istället!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.