|
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
har ej läst inst. Boken, "Heniz Ein","Heniz Aus", "Zeit 1", "Zeit 2" Hur funkar det ? |
|
Heizung betyder Värme, ein = på Aus= av. Heizung ein= Start Heizung Aus= Stopp. Zeit 1&2 = tidursinställning de kommande 24 timmarna, dvs du kan förprogrammera 2 tider påinom ett 24h inbtervall. Värmaren känner av hur varmt/ kallt det är ute och anpassar gångtiden till inställt gradtal på klimatorn. Om du slår av värmaren mitt i en körcykel( max körcykel 30 minuter) så går den ett par minuter pga att den ska kylas ned. Värmaren värmer endast kupeluften och inte motor/ block/ kylarvatten. Hoppas du blir lite klokare av den här instruktionen. Tänk på att det är bra att köra värmaren ett parr ggr under sommaren, ungf lika som att det är bra att köra AC kompressorn ett par ggr när det är kallt. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Asken, grejen är ju att den drar igång direkt, fast jag ställt en tid ?.. Satte Zeit1 på 08.00 igår kväll, och då drog den igång och lätt. När jag låste bilen lösa den röda dioden, och det stog "heniz Aus" längs ute till höger på mid displayen. Tyskan är det ingen problem med, I könne gut Deuche Spechen...;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.