AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
359

Tror ni denna högtryckstvätt duger?

Visa användare
199
Gus
528iM -98
Finns på Micro. Behöver en liten smidig högtryckstvätt som är lätt och ta med då jag inte kan ha den kvar där jag tvättar min bil, utan måste ta med mig den hem varje gång.

Nån som köpt/använt just denna modell? Och vad tror ni anndra? Duger den till och tvätta bilen med? Ska inte använda den till något annat ändamål än just detta.

Länk

apocalypsorödmetallic...
\\\M 325i ZENDER///
den borde duga.trycket e ok

Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Den är säkert OK. Men en av de viktiga sakerna med hägtryckare är hur många liter per minut dom pumpar å denna har inte såå mkt - 450l/min....

Men tror säkert den duger, kan ta lite lång tid bara....
Wow, 450 minutliter är inte illa:)) Personligen har jag lite svårt för no-names, skulle valt en Kärscher eller KEW/Alto om de har en liten smidig modell. Du får bra kvalité och betydligt bättre utbud av tillbehör/reservdelar om det skulle behövas.

FP
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Hmm, ja tackar för svaren. Säkert är ett känt märke att föredra men hur mycket dyrare är de tro...

Nån som vet någon bra firma på nätet som har ett stort utbud av (bra) högtryckstvättar?

apocalypsorödmetallic...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Dr_Johan, du måste läst/skrivit litet galet för den pumpar 450 liter/TIMME, inte per minut.
Gus: håll utkik efter extrapriser, brukar förekomma både på byggmarknader och OK/Q8. Håller nog med andra om att en märkesapparat är tryggare med tanke på reservdelar och tillbehör,

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
199
Gus
528iM -98
Okej, tycker ni detta är ett bättre köp då måntro?

Länk
(Klicka på "aktuella erbjudanden" för bilen mitt på sidan ungefär, ett nytt fönster öppnas och under knapp 3 i det nya fönstret finns den. Kunde inte länka direkt...)

Den är ju av ett känt märke, ALTO, men har lite sämre prestanda än den från Micro (se länk i första inlägget i danna tråd).
Tror ni att ALTO maskinen är ett bättre köp?

apocalypsorödmetallic...
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Att välja mellan de två nämnda tvättarna så hade jag valt micro-tvätten... Går den sönder om ett år så vadå? köp ny.

Diesel-räsern
Länk
sebbe_bmw
Gå in på: Länk

Under Rengörningsmaskiner finns det en del högtryckstvättar..
Själv har jag föregångaren till RE 360 och den blåser bort det mesta!

Sebbe
Om det är en liten bärbar så är nog den där Alto på OK ett vettigt köp. Ingen supermaskin kanske men ändå, det är ju ingen no-name iaf.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.