|
|
|
|---|---|
|
Jag har drabbats av ett besvärligt problem på min 750i. Vänster bakdörr går ej att öppna. Den invändiga låsknappen/staven sitter som berget, går inte att rubba men den rör sig någon liten millimeter när man låser/låser upp, så det verkar som c-lås motorn inte är problemet i alla fall. Drar man i ytterhandtaget känns det som om bilen är låst som vanligt. Den innre dörröppnaren kan man röra lite grand innan den sitter bergfast. En fundering är om barnsäkerhets spärren har gått i baklås, det är det enda jag kan tänka mig. Hur skall jag få upp bilen? Att ta ner dörrsidan bak verkar omöjligt när dörren är stängd utan att förstöra hela dörrsidan. Vad skall jag göra? Tacksam för hjälp! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 | |
|
Ingen? Snälla hjälp! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| JL, sök i forumet, det har varit uppe hur man "river" dörren stängd, men kanske i 5-seriens forum.... | |
|
Jag har redan sökt och kollat dessa inlägg, och slutsatsen var att det var omöjligt att riva dörrsidan utan att göra sönder den, och det har jag av förståliga skäl ingen större lust med! Just nu funderar jag på om man kan ta bort det yttre dörrhandtaget helt och håller från utsidan och på så vis komma åt inne i dörren. Någon som vet? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Inte utan att ha sönder dörren utifrån. Kan det vara något problem med det så kallade "deadlock" låset, om det skulle ha stannat kvar i det läget på just bara den dörren? Bara en liten spekulation. Frågan är bara hur man löser det i så fall... Har du provat att låsa/låsa upp flera gånger i följd? // Henke Bleifuss |
|
|
Min gjorde likadant en gång på en bakdörr. Då höll jag handtaget uppe på den dörren när jag låste upp centrallåset så släppte det! Jag vet inte om det funkar i ditt fall, men det är värt ett försök i alla fall! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe, jag skall testa detta direkt! Annars verkar det lite mörk, jag pratade men en BMW-verkstad i morse, de hade haft detta felet på några E32/E34, och det enda man kunde göra var att göra sönder dörklädseln för att komma åt låsmekanismen. Det verkar inte så lockande om man tänker på vad en ny dörrsida i "volleder brasil" kostar, och att hitta en beggad på någon skrot är nog heller ej så lätt. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
JL, det måste ju gå och få upp det utan att förstöra din dyrgrip,om man går ner på insidan mellan ruta o list med ett bågfilsblad som du öppnat i ögglan och få tag i länkarna.De bästa är ju om man kan hitta något mindre agresivt än ett blad.Jag skulle i alla fall stått på huvudet om det så skulle tagit halva dan. mvh trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Det verkar mörkt med detta problemet ju just nu. Jag har testat Jesperados metod utan framgång. Jag skall försöka med truckers tips, och man kan ju alltid hoppas på det bästa. Annars kanske en låssmed kan fixa upp dörren? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
J.L: Hur länge har dörren varit låst?, Hade samma problem på 735an men inte hela tiden utan vissa gånger låstes alla dörrar upp men oftast var vänster bakdörr låst problemet försvann efter reparation av c-lås ledningar och byta av två motorer. Pröva att koppla ifrån batteriet för i mitt fall var det c-lås motorn som höll i mot öppningsförsöken. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: problemet med dörren inträffade i torsdags, jag har ännu inte lyckas öppna den. Jag provade med att koppla från batteriet, men tyvärr utan framgång. Tack i alla fall för tipset. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.