|
|
|
|---|---|
|
Tjenna alla BMW freak!! Är i fälg köpar tankar, 16" eller 17" är frågan. Nu är ju 17 bra mycket snyggare men som student har man inte råd med att köpa dyra däck för offta så min fråga är: hur många mil kör ni (uppskattningsvis) på 16" och ni som har 17"? Nu beror ju det på hur mycket man gasar och så men gasar gör ju alla. Vilka märken har ni, kan ju vara bra att veta oxå. Ja det var allt det!! Nos 325iM -89 | |
|
Köp Falken däck billig och bra!! Får ut ca 3000 bak 4500 fram, har provat alla fr Mich,Bridges, Good Y, mm Dim 255*40*17 bak, Fram 245*40*17! |
|
Jompa |
När jag köpte mina 17" fälgar så satte jag på Fulda extremo 234/40-17". Dessa däck har väll inte världens fräckaste mönster men har enligt mig väldigt bra slitstyrka jag har kört ca 2000mil på mina däck och har ca hälften av mönstret kvar. BMW= Bäst Man Wäjer |
|
Min uppfattning är att 17" däck inte kostar mycket mer än 16" däck, samma med fälgar om du ska köpa nya grejer. Hoppat mellan 15" och 16" däremot är nästan dubbelt i pris, men för din del nu så skiljer det inte många hundralappar. Vilket däck som är bäst kan man nog diskutera ett bra tag men ska du inte köra som en biltjuv så kan du nog hålla dig till de billigare prisklasserna. Desto mjukare för bättre grepp desto snabbare slitage. Tag Michelin Pilot som exempel, mjuka med suveränt grepp men slits fort och kostar nästan dubbelt mot ett "vanligare" däckmärke. OBS detta är bara mina åsikter. Inte vetenskapligt bevisat alltså =) Mvh Carsten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.