AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.120

Någon med erfarenhet av 525iX med 241hk?

Da
8
Da9L
320 -93
Jag håller på och kollar efter en 525iX Toring. I Tyskland hittar jag flera med 241hk! Är det någon som har erfarenhet av en sådan? Är det OK att importera en sådan? Det är ju onekligen en rätt så spännande bil när det är lite extra krut under huven.

Tacksam för svar!

/Da9L
hej. 525 iX med 241 hk? var hittade du dem? vet att det finns 525 ix Alpina Allrad med 3,0 liters motor och ca 230 hk men jag har inte hittat någon till salu. tycker att 192 hk känns lite klent i ix touring utförande, den väger mkt!!. jag skulle gärna ha en med 241 hk!! är det en Alpina modell som du hittat så tror jag inte du behöver tvivla över hållbarheten i alla fall. kolla på alpinas hemsida, finns lite uppgifter om 525 ix Allrad där.
Da
8
Da9L
320 -93
Jag tror "tyvärr" bara att det var någon tysk psykopat som försökte luras, eller så skrev han fel helt enkelt. Men jag hade gärna haft en med 241hk.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det kan ha varit så att du hittade bilen på www.mobile.de där blir man ombedd att skriva in motorstyrka, kan ha varit så att han anget 192 kw istället för 192 hk...

Jag har iaf inte hört talas om ngn standard 525 med 240 hk, men hade gärna haft en...

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Är säkert några tyskar som har chip+filter+system+trimkam eller liknande trim och anser att det skall ge en viss % ökning av effekten och då råkar det bli just 241hk. Kan aldrig finnas en IX-E34 med just 241hk i originalutförande, nog för att 231hk finns numera i 3litraren.
Da
8
Da9L
320 -93
Jag är inne på Mugges teori, skulle tro att han har blandat ihop det.
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Räknar du om kw till hk blir det ju faktiskt 261 ,12 hk, lite mycket att skriva fel kanske, speciellt om flera skrivit det. Däremot skulle jag nog passa mig för att importera en trimmad bil. Är i princip omöjliga att besikta in i Sverige pga avgaskrav mm. Kolla med Jesperado, han vet garanterat.

Lycka till

MVH
Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.