|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis införskaffat min första bil. Köpte den av en seriös säljare som servade bilen precis innan försäljning ( service 1:a ca 4000 kr). Eftersom serviceprotokollet inte påvisade några konstigheter kändes allt ok. Döm om min förvåning när jag hissade upp bilen för tvätt och såg att det läkte olja både bak och fram under bilen. Åkte då till BMW Danderyd där bilen servats ca 2 veckor tidigare och frågade vad detta kunde vara och varför man inte upptäckt det på servicen. Fick inget svar på detta men fick betala nästan 700 kr för ett kostnadsförslag. Detta tyckter jag verkligen är dålig service?! Är alla märkesverkstäder så här? Man börjar ju undra om de genomförda Service 1:an i fikarummet. Jag kan ju bara säga att jag aldrig kommer att åka tillbaks till BMW i Danderyd efter detta. Man börjar ju undra om de verkligen bytte olja vid servicen, det går ju inte att lita på dem över huvud taget! | |
|
Har du pratat me säljaren om detta då?? För ja jobbar själv me bilar visserligen int säljare utan bilmeck å dem bruka va sjusta å hjälpe kunderna...men de e nog olika från ställe till ställe!!! oljan kom kanske ifrån att dem int torkat av efter oljebytet...men varför de läcker bak...dem kanske bytt oljan i bakaxeln å ej torkat av där med....för de bruka se ut som om de läcker ibland om man ej torkat av...ja vet.....!! =) eller så har dem varit slarviga å ej gjort servicen på rätt sätt!! Hoppas de löser sig! Some men do not accept the rules. They create their own! |
|
|
Låter bedrövligt tycker jag. Undrar egentligen hur noga servicepunkterna följs? Man blir inte direkt mindre skeptisk efter såna här historier! |
|
|
hej, Tyvärr visade det sig att oljeläckaget fram var packboxarna, dyrt som in i tusan. BMW ville ha 15000kr. Bak däremot var det en packning som läckte och det skulle kosta 2000kr. Kommer att fixa oljeläckaget bak direkt men det i fram får vänta på bätte tider, dessutom blir det inte hos märkesverkstan. Tur att detta forum finns så att man kan få lite tips samt inser att man inte är ensam. Det blir nu till att lära sig mecka helt enkelt :) |
|
dansguru |
varför en serva bilen på bmw?? jag skulle aldrig lämna min bil till nån okänd. stämplar är bara bläck. dansguru |
|
Anledningen till att man servar hos BMW är: 1. De ska ha kompetens (och har det också i nio fall av tio). 2. De har tillgång till specialverktyg. 3. De har de senaste servicemeddelandena. 4. Man vill att ens garanti ska fortsätta att gälla. 5. Man får tre års fri service om man köper en ny BMW. och säkert tjugo andra saker som jag inte kommer på just nu. Är man inte nöjd med verkstadarbetet så ska man givetvis reklamera det precis som man hade reklamerat en TV som inte fungerar som den ska. /T.P. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.