|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vart man kan få tag på ett sportsystem till en M535-E28:a? rodge dodge Länk | |
|
någon? rodge dodge Länk |
|
|
Bara att bygga ett!! Det är väl inte så svårt.. Mekonomen har delarna,,, bara att handla. Micke.. Länk |
|
|
akta dig för mina svetskunskaper... eller? tyvärr inte bra på det... rodge dodge Länk |
|
|
Jag skickar dig ett mail. Micke.. Länk |
|
|
Kolla Länk gå in på länken simons eller ring dom har säkert och dom håller bra pris. Lycka till! Full gas bara. |
|
|
Ferrita i Köping har aldrig varit fel....Bygger medan du väntar. Visserligen lite dyrare än andra system men du blir säkerligen nöjd.. Mvh Janne. |
|
Jeppe Johansson |
Köp ett rostfritt. Killen som ägde min bil innan mig köpte ett billgit avgassystem från simons. Det höll inte länge!!!! men det lät skönt! "Jeppe" |
Jeppe Johansson |
B10Alpina: Riktigt snygg bil du har i din ägo, till salu?? "Jeppe" |
Paap Reeder |
Hej! Sticker ut litet .......med att jag anser det vara helfel att köpa ett avgassystem som håller 15-20´mil och in till evigheters evighet. Mycket bättre att byta vart 2-4 år eller typ 5-10´mil. Varför då ...... jo .... såga isär en bakre dämpare som gått 5´mil. Full med skit är den. Har Du då ett rostfritt så är väl även det systemet fullt med skit ..... eller är det nått som gör rent de systemen inifrån ju längre de sitter?? Många köper sedan ett chip som höjer effekten 3 % medans avgassystemet tar 8% i tullavgift ??? Varje gång jag satt nya rör i min M535:a så har hon alltid andats klart bättre i några tusen mil. ....... men det är klart att olika ägare prioriterar olika saker. Jag för min del vill ha fria andningsvägar. MVH /// Paap R |
Jeppe Johansson |
"Paap Reeder" : Det kan nog tänkas vara smart att göra så, men detta system jag skrev om höll inte ens 5" mil, uruselt var det, jag kommer i alla fall aldrig köpa en simons sportavsgassystem någon gång. "Jeppe" |
|
Paap>>>Intressant iofs men du har en väldigt entusiastpräglad :)profil så ditt resonemang orkar nog inte många följa ;)) Säkert helt rätt resonerat...JAG har då aldrig checkat mina upprostade system SÅ noga.. Men visst strävar jag oxå efter ett så bra flöde som möjligt. Tryckte dit en ny bakre burk(walker) för 1495:- för en tid sen o bilen låter "hårdare" än min upprostade originalburk gjorde. Undrar om oxå flödet ökade av den "operationen" :) Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
Hej! Kikade i min elektroniska servicejournal. Sök: ljuddämpare --> 1996-04 / 24 805 mil ny bakre Simonz från Ray 1999-06 / 32 777 mil gavlar blästrade + Zink + 650 graders sv färg. 2002-06 / 37 270 mil ny bakre Simonz. Var nu under bilen för en vecka sedan och såg att främre gaveln är hårt utsatt för sprut. Skall i vår klä i den med några A 4 ark al-plåt som stänkskydd. Nu kör jag kortare sträckor per dag varvid grejorna faktiskt slits och rostar mer. En M535:a trivs bäst i 140-170 kmh á 2 x 5-10 mil per dag. Tyvärr finns idag inga reella möjligheter för detta så man får nöja sig med att putsa på ljuddämparen t v. MVH /// Paap R |
|
Paap, tänk bara på att det kan bli galvaniska strömar som äter upp plåten om du blandar olika metaller som är i kontakt med varandra.... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.