AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
675

Hjälp med plugg i M10 topp (storlek) Bråttom!

Sj
98
Sjn
518i -88
Skall byta ut en trasig topp mot en hel i helgen..

Problemet är att jag måste få loss den stora pluggen som sitter på kortsidan på toppen!

Hur får jag loss den? Har inte grejerna här. Men det är en stor torx nyckel som behövs va? Någon som vet storleken så att jag kan köpa en imorgon? Och iallafall bekräfta att det är torx?

Finns det nått annat sätt att få av den?

Mvh // Stefan
Sj
98
Sjn
518i -88
Nån måste väll ha bytt den :(
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Om du menar den som sitter mot kamdrivningen till så är jag säker på att det är en stor insex. Vet inte storlek dock :-( Varför måste du lös med den för?

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Sj
98
Sjn
518i -88
Insex alltså. Tack! Alltid nått.

Måste lös med den eftersom min nya topp saknar "plattan" som håller ut kammen till rätt läge. Skall ta den från den gamla och använda, men den går inte att få bort om man inte tar loss bulten. (sitter i vägen, lite svårt att förklara)

Dock så borde det funka om man tar bort överfallen och tar ut hela kammen, men jag vill spara så mycket tid som möjligt.

// Stefan
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Plattan går att ta bort utan att demontera kammen eller pluggen. Det är jag helt 100% säker på. Vill minnas att man lossar fästbultarna för plattan och sen skjuter ut kammen en liten bit.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
Sj
98
Sjn
518i -88
Tack. David! Visst funkade det utmärkt!

Tänkte den tanken igår kväll, men avfärdade den och stirrade mig blind på pluggen istället.

Om någon söker på detta nångång så kan man nämna att pluggen är Insex nr 17.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.