|
|
|
|---|---|
Gustav2 |
Har någon efrarenhet av en e36 cab utan ac. Mörk färg på både klädsel och inredning. Hur är det på sommaren? Spelar det någon roll på vintern att man inte har klimatanläggning? Ha det bra (hoppas på en cab till våren) |
|
Antingen så har man AC på eller rutorna nere. Så har man cab så varför ha AC? På vintern får man ju inte snabbare värme med AC precis... Vill också ha cab! :) /Manray/ |
|
Gustav2 |
PÅ sommaren tänkte jag om man hoppar in bilen som stått i solen och är riktig varm, eller om man ska köra lite längre och inte vill ha ned cabbat. På vintern tänkte jag mer på att ta bort imma eller om det skiljer i kapacitet att värma upp bilen. Vi får väl se vad det blir till våren... |
| jag har en cabbe utan Ac,har haft den i 3 år,har varit i Italien,Croatien,Bosnien,tempen var ungefär 40-46 grader plus ständigt jag hade inte behov av den i alla fall så fäll ner taket och gasen i botten där har du Ac:n ;) | |
plimpe |
jag har en cab utan ac och det funkar kanon. visst e det varmt mitt på sommarn när den stått i solen men det e de ju med ac åxå. öppnar du och vädrar så försvinner värmen. i vanliga fall om man åker med cabben nere så saknar man inte ac men om det är varmt och man skall åka längre så dra upp rutorna och fäll ner cabben så slipper man mycket av vinden och slipper värmen men om cabben är uppe så blir det lite svårt att få en behaglig kyla då man inte får in kall luft utan man får sitta och fippla me rutorna ibland för att få bort värmen. på vintern så har jag inte haft något problem med värme och imma utan tvärtom så har det funkat förvånansvärt bra. nu så har jag ht och vet inte om det skulle vara stor skillnad utan. |
|
Hade svartbil, svart inredning och AC, skulle *inte* klarat mig utan. Fattar inte hur man klarar 40 grader i solsken hur mycket man än gasar. Jag tycker att det är ett krav, åkte 3 veckor utan AC i sent april/maj förra året höll på att avlida. Kan ju vara att man vänjer sig men jag kan bara säga aatt för mig är och var det ett krav. |
|
|
Måste hålla med CoolBlueM3Coupe. Har man mörkt skinn i bilen så kan det bli väldigt varmt och då är AC'n underbar att ha. Fullt flås på fläkten sen är det snart uthärdligt att sitta. Kör man kortare sträckor spelar det mindre roll för då hinner inte fartvinden eller AC'n att kyla ner något nämnvärt. Klarar inte AC/Klima/ECC'n att kyla ner även om det skulle vara megavarmt ute så är något fel, själv lät jag mäta gasmängden i min enligt mig fullt fungerande Klima och fann då att det gick att få den att kyla ännu bättre. Fyllde på med mer gas och det blev stor skillnad. Sen hade jag iofs aldrig köpt någon bil utan AC/klima/ECC, oavsett modell eller fabrikat |
|
|
Jag har visserligen ingen E36 men det spelar nog ingen större roll. Jag klarar mig hur fint som helst utan AC i somras.. Länk |
|
|
Visst är det ett lyxproblem egentligen, men det finns nog en anledning till att cabbar utan AC är ganska mycket billigare än en utan. Om det verkligen spelar så stor roll i förhållandet till pengar håller jag inte med om, då jag inte åker AC ens i dagsläget, men det är nog mycket enklare att få sålt en cab med AC än en utan. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
En cab behäber ingen ac, AC kan ändå inte va på när bilen är nedcabbad, kall luften från fläkten räcker gott o väl. MVH// Donnie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.