AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
443

entusiast försäkring?

Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
Kan man skaffa en "special" försäkring, typ entusiastförsäkring till sin Alpina B10 3.5-90
Är det nån som kan eller vet villkoren på typ Bilsport&Mc special försäkringar???
Är intresserad av en sådan försäkring för SJÄLVKLART komma billigare undan och sen kör jag inte till-från jobbet.Jag körde typ 500mil ifjol somras och bilen står i garage hela vintern...

Tacksam för svar
Jag har det på min Alpina.. Max 500 mil per år + en massa andra saker så som garage, brandsläckare, osv.
Man gör en ansökan hos försäkringsbolagen.
(Länsförsäkringar i mitt fall) de tittar på din bil, gör en bedömning av skicket.
Där efter så räknas din premie ut.
Själv betalar jag 1570:- året för min.

Micke.. Länk
Jag var ute på bilsports sida och tittade. verkade vara en möjlighet att entusiastförsäkra min BMW 735 i 91-a. det står ingen ting om att "vanliga" bilar är undantagna. Gjorde mig besväret att fixa bilder och en anmälan. Fick ett brev hem där jag ombads ta kontakt med bilsport. När jag då fick kontakt med Kent Eliasson så säger han att det går inte att försäkra bilar som min, bara cabbar !. Inte ett ord på hemsidan och kunde dom inte ha skrivit det i brevet, sparat ett onödigt tele samtal.Det är alltså lönlöst att prata med bilsportspecialförsäkringar.
Jag blev faktiskt ganska förbannad över deras sätt att annonsera och övriga kontakter. Slutligen så visste inte jag att LF hade en entusiastförsäkring, skall prova hos dom.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
BMW Club Schweden har två medlemserbjudanden
www.bmwcs.com/mother/ombmwcs/medlemsformaner.html
Dels för bilar som är äldre än 20, dels hos LF för 'vanliga' bilar.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Fick inte försäkra min M5 hos Bilsport,dom sa att det var en bruks bil.
Tror inte att du får försäkra din 735i -91 heller.
Men gör ett försök,här har du nummret 0470-20125

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
LARS-GUNNAR:
Va faan menade han med bilar som din???Om du vill sätta en Entusiast-försäkring på din bil&fyller DERAS villkor(brandsläckare m.m)så ska väl han bara va GLAD?Eller???
JAg tycker att dom sätter sånna villkor idag t.e.x max-mil, säkerhet,inlåst natte-tid,att det ska finnas en "bruks"bil i hushållet m.m så fyller man dessa ska man inte kunna bli nekad!?!
Sen om bilen är en jetta diesel som är Lb-reggad och gått 35´mil så har jag FULL förståelse...

OK, försäkrings bolag har&blir blåst ofta men det drabbar bara försäkrings-tagarna!Det är en "tjänst" dom ger och får betalt för, fyller man villkoren ska dom bara tacka och ta imot med öppna armar!!!
Sen har vissa bolag ett dåligt kundmottagande och okunnig personal som inte vet va faan dom pratar om(tyvärr)
Har ringt runt som FAAN när jag skulle försäkra MC för 1-2år sen, blev förskräckt av resultatet...Ringde samma bolag 3ggr och fick 3st OLIKA pris...Hmmm

Hoppas ingen som jobbar på försäkrings-bolag tar illa upp, men SNÄLLA...Det är ett service-yrke ni jobbar med och kunden ska få kvalificerad hjälp när dom ringer...

Är på lite dåligt humör idag men nu känns det bättre...8)...
Hej mackiller !
Som du ser verkar "alla" bilar vara bruksbilar när man väl tar kontakt. sedan när var en M5 bruksbil eller din egen alpina ?

lgb
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.