AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
479

pluggad gummislang

va
102
valles
525 tds Touring -92
Hejsan alla!!Först ett stort tack till alla i forumet som gett mig Tips!! Hade ju som bekant för en del,problem med ryckig gång,o ojämt varvtal på min diesel,det mesta tydde på oljepumpen,o hade beställt tid o allt för byte av den på en Bosch -verstad.Samma dag jag var på väg till verstaden,,så började bilen skaka,lampor började tändas i instrumentpanelen,,motorn svarade inte på fullgas,servon blev trög,o massa oljud från motorn!!!!! Panik trodde motorn hade skurit!! Lämnade bilen på en parkering,åkte hem med buss,,gick in på forumet,,letade,letade o hittade en kille med samma problem,,,det visade dig vara en liten KIL på ngn axel som driver Generatorn o en del kugghjul o att det inte var ngr problem att köra en kortare sträcka med bilen,,,så in med bilen till närmaste Roy o Roger mack,,berättade för killen om problemet o att han måste byta "kilen"!!-Jaha tyckte han!!-jag får titta på det då sa han!! -skeptiskt!,,Efter ngr dagar ringde han ,,o mycket riktigt din lilla kilen hade slitits o gjort att Generatorn slitits sönder plus att en del rullar o spännarm började bli kassa-Byt allt som behövs sa jag till honom ! o började fundera på ett banklån på minst 20.000kr inkl Pumpen som ju fortfarande var kass!! 1 Vecka senare var det dags o hämta bilen in på kontoret o betala!!

Servorem 178kr
Lilla kil-jäkeln 30kr
spännarm167kr
Rulle1,2,3 767kr
packbox90kr
generator 2.090kr
Div kabelskor o bult 90kr
oljebyte,mont,rull,remmar,box,mm 1.080kr
Summa ung 5.300kr
Detta gjordes för ca 3månader sedan,,bilen har efter detta gått perfekt,ryckningarna försvann,o tomgången e normalJag skrev detta inlägg tack vare att jag inte hittade ngn på Forumet som pekade på denna typ av fel när det gällde ryckig gång o ojämn tomgång!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.