|
|
|
|---|---|
| Bästa sättet att få mer HP? | |
|
Turbo så klart, sök! |
|
| Kompressor så klart! :) Runt 340 hästar får man ut. | |
|
Hehe, kompressor är dyrt, sen får man inte lika mkt effekt för samma peng heller! Vad tänker du på, för tillverkare? ESS? |
|
| ESS, ja. Visst, det kostar en slant, men turbo blir ju inte billigt heller, med tanke på att det ju inte bara är att hänga på snurran och åka... ;) | |
|
Okej... Men för 50k är det inga större problem att plocka ut 600hk med Turbo ur en 3,5L. ESS, dom kommer inte i närheten för dessa pengar och effekt! :) |
|
| Jamen grejerna ska ju hålla också! ;) | |
|
ESS har ingen komp till 6cyl 3.5l. Hemmapulad turbo kommer inte ens i närheten av driftssäkerhet eller gångkultur så det blir lite blanda äpplen och päron eller? Asken |
|
|
Asken - tänkte på E38-kittet ESS har till 735:an. Tänkte inte på att det kanske var till gamla 735:an som djfrazz ville preppa. Turbo är kul, men kompressor är verkligen en helt annan grej. |
|
| de är en 735a från 87... så gammal ja! | |
|
350hk och driftsäkerhet är inga problem med turbo. |
|
| Hur mycke kostar dett att montera en kompressor?? men Kompressorn Ink.?? | |
|
Skaffa dig en M5motor och stoppa ner den i 735an! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Byt till en 740 eller 750, eller satsa på en bil som inte väger 2 ton, knappast en idealbil att börja trimma på. |
|
PETER.O |
Det har ju en viss charm med att ha en 7-serie som går bra för det är ju ingen som räknar med det, Hade en gammal Chrysler New Yorker -66(raggarpråm) med en 500Hk 440motor. Ägarna av 911 Turbo blev rätt förvånade när dom blev från åkta När jag senare satte denna motor i Chargern var det ingen som reagerade. P.S Om man skall turbo ladda en 735 med aut så är det bäst att byta främre kopplingen i låda till samma som sitter i HP24 (750 lådan) Mvh Peter |
|
PETER.O: Ok, jag är smygraggare, håller som bäst på att bygga kompressormaskin till min Chevelle. Håller med dig om sleeperfaktorn på jänkare, dock är drivlinan inte lika hållbar på en BMW som på en gammal jänk. Jag har renoverat både ZF och Turbo hydramatic lådor och jag är inte överraskad att TH håller bättre än ZF. Jag vågar inte skriva i profilen om mitt bilbestånd då det står "Äger följande bmw". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.