|
|
|
|---|---|
|
Går det? vad behöver man göra? | |
|
Får man fråga varför? Länk |
|
|
"man tager vad man haver" |
|
|
japp det gjorde jag på min! men du får slipa om förbränningsrummen så inte kolvarna tar i.... www.moffa.nu |
|
|
ok, så annars tar de garanterat i? Hurpass mycket skiljer det? |
|
|
En bekannt till mig tänker "snikkonvertera" sin 320i -88. Toppen på motorn är i skabbigt skick men han har en 323i -83 topp i bra skick liggandes. Frågan är alltså, passar toppen på 320-blocket som det gör på 325 samt kan man göra 323-förbränningsrummen halvklot-formade utan risk för att göra det för tunt ?? |
|
|
323-toppen är lika som på 320:in ! Det enda som skiljer 320-motorn mot 323:ans är att det är längre slag på 323:ans ! |
|
svintoleffe |
man ska helst inte ta toppen ifrån en 323 då det även skiljer på ventilerna, 323 har mindre ventiler än 325. |
|
hej!! har precis gjort den konverteringen det verkar funka. jag har en 325ix som toppen var sprucken på!! 34cm!! så jag tog toppen från min 323i och slipa ur förbräningsrumen det tog sin lilla stund men det lirar lägg på toppackningen från 325an och rita av ringen på 323 toppen . |
|
| Det är ett mkt simpelt fräsjobb som tar en van maskinoperatör ca 30 minuter, verkar dumt att göra en inexakt urslipning med garanterat olika volym på förbränningsrummen som följd. | |
|
Min topp är sprucken, behöver en ny. Verkar vara svårt att hitta. Hur simpelt är det för an van maskinoperatör? Hur mycket gods ska man ta? Hur mycket sämre flöde är det i en sådan topp? tänkte eftersom det är mindre ventiler så borde det väl vara mindre kanaler. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.