|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla kunniga Har en 3.2l motor som vill ha lite mer drag, vad göra? Kanske kan någon hjälpa mig med förslg på lämpligt trim. Jag önskar 3 förslag: 1. upp till 20.000kr 2. upp till 60.000kr 3. upp till 100.000kr /Richard By Z3MPOWER | |
|
1. Avgas,chip och lufilter, eller kanske en mappning? 2. Turbokonvertera :) 3. Ännu värre tubo konvertering :D |
|
|
1. Kelleners sportavgassystem+Mappning 2. Kompressormata 3. Byt motor eller bygg om hela motorn+turbo/kompressor. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Visst! Jag uttryckte mig nog lite vagt, jag vill ju givetvis även veta hur mycket mer mos jag får för pengarana. Hur fungerar lustgas på dessa motorer? Hur mycket måste man byta vid turbo/kompressor konvertering??? /Richard By Z3MPOWER |
|
|
Hej! När det gäller trimning så är det ju lite svårt att säga hur "mycket mer mos" du får för pengarna när vi inte vet vilken summa du har tängt att spendera. Men det är klart skall vi börja lista alternativ så är det ju ganska lätt att komma upp i lite summor. Själv så kan jag bara rekomendera kompressor samt gas det är hur kul som helst. har själv laddat på 150Hk extra gas på min maskin och det har funkat exemplariskt bra. så jag säger bara ha det så kul! vad det nu än blir för kul kommer du att få! Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
| Z3Mpower: Du kan ju byta till ett par riktiga rökarkammar med Gr-A värden + en Airbox i kolfiber, ngt putsad topp, värre grenrör och system + lite mer soppa o en mappning. Bör ge MINST 380-390 hk. Jag har EN uppsättning kammar med 12,45!!! lyft och 284 gr, mycket overlap. Tänkte ev sälja dom, aldrig monterade, maila mig vid intresse:estorilmongo@hotmail.com PS. Ljudet i en Airbox är helt GRYMT..... DS. | |
|
Jag tackar för svaren men jag är rädd för att jag behöver hjälp om jag ska modifiera på ovan sätt. Men en kolfiber luftburk skulle inte sitta dumt, någon som har en till salu? ECA dig har jag precis mailat med, duktigt avundsjuk på dig. Estorilmongo du har fått ett eget svar, kolla din mailbox. /Richard "Super nua non nosent" (bortsett från ev. felstavningar så är det latin för "hellre för mycket än för lite"). By Z3MPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.