AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.780

Fukt i strålkastare E46

andha45
Jag har en fråga gällande en 328-99: Fukt i strålkastarhuset, är det normalt (det ansåg Volvo att det var på en Volvo som jag hade tidigare), eller är det något som bör åtgärdas? På Volvo sa de att eftersom glasen inte har några räfflor och eftersom det inte finns några icke-skyddade metallreflektorer så är det ingen fara. BMW:n har ju strålkastare som är inkapslade men det är alltså plastskivan utanför som är fuktig på insidan vid vissa väderförhållanden.

andha
Byt packningarna till "glaset" samt kolla över ventilationen bakpå (ibyggd i gummiskyddet.
De är inte normalt. och de ska inte vara så.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
andha45
Jag sökte på strålkastare och fukt men fick 0 träffar =(

andha
Har samma problem. Lämnade in bilen till BMW i somras, tror att de bytte packningar dock har problemet kommit tillbaks igen. Nästa vecka skall bilen in för oljebyte, då skall jag ta upp de med dem igen.

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
Allså de ska inte vara fukt i dem. har ni kollat ventilations "röret" i gummi bälgen bakom strålkastaren?
Hade lite problem med fukt när ja köpt bilen, men de försvann helt när ja bytte packningar. kolla så de är monterade rätt.

wendtan>>själv vill jag inte röra strålkastarna för risken finns ju att BMW sedan kan hävda att det är jag själv som orsakat detta. Har de gjort ett dåligt jobb tidigare så får de åtgärda de nu.

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
Dominik: De har inte plomberat dina strålkastare. :)
Men jag förstår dig. De är dock en i grunden bra konstruktion och ska som sagt inte släppa in kondens osv.

To
113
Tody
325ik -88
Hur är det på E30 med kondens i strålkastarna?
De jag har sett/hört så brukar E30 ha ganska mkt problem me fukt i strålkastarna,har själv det!!
Men är de samma problem me E30 som de är på E46:an? packningen asså...??
To
113
Tody
325ik -88
Hade det bara varit lite bätre väder + varmare så kunde man ju pulat lite men nu är det inte så kul...
tror ni de går bra me silicon som tätningsmedel?
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Enligt tisen är lite fukt i omväxlande väder inte onormalt ,ej droppar.

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.