|
|
|
|---|---|
|
Någon med erfarenhet av montering av rullbågarna? Vad skulle BMW ta för montage?? Kan man göra det själv? Finns dom kromade att få tag på i Sverige, eller måste man hämta hem dom på egen hand från Tyskland? Är dom kromade bågarna riktiga SKYDDSbågar eller är det bara kosmetika?? | |
|
Vet att Fredrik M har beställt och fått sina skyddsbågar, men att dom inte var riktigt som han tänkt sig .. Länk |
|
|
Jag köpte MHW's bågar från MH Styling, leveranstiden var grym, beställde i Juni -02, fick dom i tisdags. De var inte riktigt så höga som jag trodde, men jag har inte monterat dem ännu, så det återstår att se hur det blir. De bågar jag beställde är endast kosmetika. Kostade 4700 med frakt, skall du ha riktiga bågar tror jag de kostar runt 10.000 + montering. Monteringen verkar enkel, 2 expanderande plast pluggar som skall ned i hålen, jag hade ett vindskydd monterat i de hålen, har man inte det tror jag det sitter skyddslock över. Sen skruvas bågarna i pluggarna, täckplattor medföljer oxå. För de bilar med standardmonterade bågar finns det kromade utbytes bågar som även fungerar som skydd, vet inte vad de kostar. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Om du har HK:s subwoofer så ska det visst inte finnas plats till originalbågarna. Du får isåfall offra subben... __ Länk |
|
|
Wolv: Det var en intressant fråga.. Jag har en liten baslåda, om man nu kan kalla det baslåda mellan sätena, jag tror BMW kallar det soundsystem eller nått. Då är frågan, kan man ha bågarna tillsammans med min minilåda?? |
|
|
Nej, det är den som wolv menar, en liten låda mellan stolarna. Har man inte det stora ljudpaketet så har man 2 st fack där istället. Ett som öppnas uppåt och en liten lucka som öppnas framåt. MHW's bågar bör fungera i din bil oxå, de sitter bara fast i ytterkant, sen går det ett stag mellan bågarna som håller ihop dem till en del. Så antagligen går det inte att öppna det översta facket när bågarna är monterade. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Ajdå då är det nog stora paketet jag har för det finns inga fack utan bara nätet för högtalaren, jag trodde nästan den var standardutr. Då kan jag med andra ord lägga ner mina planer på rullbågar :( Finns det inga andra varianter?? |
|
|
Inte om du skall ha skyddsfunktionen. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Fredrik M: När dina bågar är på plats måste du lägga upp líte nya bilder, väntar med spänning på resultatet och jag är nog inte ensam!! |
|
|
Det skall jag göra, har hänt mer sedan de bilderna togs. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Hej! Även jag saknar fack mellan mina stolar och där sitter som Z3-MANNEN säger bara nätet framför högtalaren. Dock har jag originalrullbågarna vilka jag åtminstone tror bör fylla sin funktion (skyddande funktion). Jag kan ha fel... Tanken att byta ut dem mot liknande i crome har farit runt i skallen på mig också. Ska ta lite bilder på bilen i helgen och lägga ut. /Matte |
|
|
Jag hittade en sida med mycket intressant information! Länk |
|
|
Har precis skickat nya bilder till galleriet, med rullbågarna på plats. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Fredrik M: Helt okej,men personligen gillar jag dom spetsiga bättre. För min del lutar det åt ett nytt Sportavgassystem istället. Måste säga att dom passade grymt bra tillsammans med dom kromade gälarna!! |
|
|
Det är möjligt att de spetsiga passar bättre oxå, när jag monterade bågarna enligt instruktionerna. Tog de i cabställningen när jag fällde eller hissade sufletten. Så jag tog fram borrmaskinen och försänkte bågarnas fäste i plasten. Nu fungerar det bättre. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.