|
|
|
|---|---|
rocker |
Har lite frågor angående planer på att stoppa ner en 2.5 liters motor i min E21 323a. *Kan man ha samma soppa pump eller blir det för klent? *Måste man ändra på något fäste? Vad ska man mer tänka på? Alla tipps o råd är välkommna. :-) Rocker |
|
Hej! Visst det är bara att stoppa ner den i motorrummet...Så kommer vi till den eviga frågan ang bränslesystemet.det är ju inte själva pumpen som är problemet i såfall utan bränslehuvudet som inte hänger med.N u kommer vissa att säga att det inte är något problem,men jag talar av egen erfarenhet jag har nämligen en 2,5 lit i min 323:a och har kört den både med original bränslehuvud och mend nuvarande gnistat bränslehuvud.Och jag kan garantera att det är stor skillnad. hjorten |
|
rocker |
Tack för tippset.. Men var sitter bränslehuvudet? Rocker |
|
Sitter givetvis i motorrummet det är den prylen du ser där alla rören går till spridarna. hjorten |
|
rocker |
Tack för då.. Man lär så länge man lever |
|
Pumpen räcker utmärkt. Men som hjorten säger så blir det inte mycket skillnad om du använder 323:ans originalsprut (K-Jetronic) omodifierat. Det bästa är ju att använda även topp och sprut från 325. Kiip Spiiding! |
|
|
Jo jag håller med att det nog är det bästa att använda sprutet från 325,men det innebär ju en massa jobb att få det att funka oxå.Spiidfriik hur är det med din e21:a har du bes den än med Motronic sprutet? Är ju lite nyfiken på om dom märker något på besiktningen..Jag skulle oxå vilja ha Motronic i min men drar mig för allt jobb,är lite lat...Hur som helst så är mitt bränslehuvud gnistat till c:a 220 hk..Kostade 4500kr... hjorten |
|
|
Har inte rullat genom SBP än, men måste göra det innan månadsskiftet. Får se hur det går... Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.