|
|
|
|---|---|
roine blom |
Hej jag har ett problem med min fläckt (tror jag) i flesta fall funkar den som den ska men ibland så vill den inte gå i gång först efter kanske 5 min ibland 3 min helt olika från gång till gång skummt tycker jag.Det e ju inte så bra när det e immigt på rutan å man måste åka. Om det e nån som vet va det kan vara för fel så vore jag mycke tacksam för svar... Mvh |
|
Till att börja med antar jag att du har en AC/Klima. Du tror inte det kan bero på att kylarvätskan läckt och måste tömas & bytas ut? Andra inte heller så allvarliga fel kan vara att nån slang läcker ut. Gå till en firma som fixar/säljer AC/klimatoranläggningar - be dom ta en koll & konstatera vad problemet är samt be få ett kostnadsförslag på kalaset. Min pappa råkade ut för exakt samma grej i sommras då vätskan pyste ut=ingenkyla! Totalt fick han pröjsa 3000:-, dyrt - men på aukt. verkstad skulle dom ha 6000:-, SVINDYRT! Varning - man får inte fylla på själv, starka grejor som kräver licens för hantering och särskilda verktyg. SO DONT TRY THIS AT HOME ! MVH/Maria |
|
|
Roine, Är det inte så att du har kliman på autoläge, i så fall börjar ju fläkten snurra först när den har någon värme att blåsa ut? I annat fall har du knappen längst upp till höger "full fläkt" när rutorna immat igen, funkar inte den? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Upplever du att den s.a.s. lever ett eget liv utanför din kontroll, ja då kan det kanske vara ide att misstänka det mycket välkända fläktmotståndet. Det har jag råkat ut för. Fram till 3 år eller 8.000 mil så brukade gå att få som goodwill reparation. ________________________________ Länk |
|
|
Roine: Byt fläktmotståndet. lite småpill för o byta det men det är den troliga orsaken. du kan inte köra den i manuellt läge heller allså? bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
roine blom |
nop det spelar ingen roll om den står i autoläge eller om jag sköter den manuellt,fläcktmotståndet låter som en trolig orsak till problemet för om fläckten inte funkar så kan det räcka med att jag stänger av bilen å startar den igen så funkar fläckten igen. Vart sitter motståndet å e det svårt att byta själv... Mvh... |
stefannorr |
inte för o va petig men det heter fläkt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.