AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.605

vad är det egentligen för mening med att sänka komp? Jesper? Bäckis? nån?

Sida 3 av 3
sc
637
schumi
e30 318is -90
i mina föräldrars garage finns det förstås ett tak. men det är gjort av tunna spånskivor. finns liksom inte några rejäla balkar som man kan fästa dylik fästanordning i. men men.. jag får väl lösa det på något sätt.

fan va jag är sugen på att bygga nu. 1 april kommer jag i alla fall att börja få akassa på 11000kr rakt ner i fickan. då blir det bra jävla mycket mer pengar över än nu. då kanske jag kan börja kika efter lite delar :)

jag tycker att det är så ruskigt svårt att få slantarna att räcka till. jag hade egentligen tänkt att jag skulle köpa en yamaha 426'a att bränna runt på till våren. men nu har jag bestämt mig för att jag skall lägga pengarna på turboprylar istället. jag får väl nöja mig med att bränna runt på min trimmade 250 cross så länge(lite smygolagligt kanske.. ;) )

johankihl.. jag kommer inte ihåg hur du hade gjort med grenrör. skulle du göra det själv genom att vända på grenröret eller hur var det?

jag kommer att försöka göra mitt själv. vet bara inte om jag skall satsa på kortaste vägen eller om jag skall eftersträva lika långa rör så att man kan utnyttja avgaspulserna bättre. för det är det jag har förstått är fördelen med lika rör.

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

I en gatbetonad bil behöver du inte bygga enligt extraktor principen med lika långa rör. Bygg så att det ser snyggt ut och blir enkelt. Om det visar sig at det är mindre jobb med att använda orginalgrenrör använder jag det. Annars blir det till att köpa lite rör-krökar och börja kapa och svetsa. Räcker med MIG och sen dra om det med lite avgasbandage för att få det snyggt. Man kan förresten använda delar av orginalgrenröret och kapa och göra om...

Ang din föräldrars garage, ta upp ett litet hål till takstolarna och häng upp motorn i dem.

/Johan

Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

I en gatbetonad bil behöver du inte bygga enligt extraktor principen med lika långa rör. Bygg så att det ser snyggt ut och blir enkelt. Om det visar sig at det är mindre jobb med att använda orginalgrenrör använder jag det. Annars blir det till att köpa lite rör-krökar och börja kapa och svetsa. Räcker med MIG och sen dra om det med lite avgasbandage för att få det snyggt. Man kan förresten använda delar av orginalgrenröret och kapa och göra om...

Ang din föräldrars garage, ta upp ett litet hål till takstolarna och häng upp motorn i dem.

/Johan

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Schumi: Det borde finnas balkar även i deras tak. Dock under spånskivorna, få hus/garage är utan takbjälklag/takstolar.
Prova att dra en längre skruv i en skarv mellan två skivor, där brukar balken sitta, sen är troligen balkarna utsatta med cc 120.
imenhoteb
Motor lyft.? en flyttbar pryl..
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Håller me, skaffa en mobil motorlyft.
Hundra gånger lättare att jobba!
sc
637
schumi
e30 318is -90
va kostar en sån?
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

tror att de går på 1800 på biltema... känns som en onödig kostnad om man inte byter motorer allt för ofta... det är därför jag föreslår ett billigare alternativ eftersom jag vet att du också är student;)

/Johan

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.