|
|
|
|---|---|
| Enligt tester behöver (535E34) 39.2meter från 60mph dvs 96km/h för att nå 0..detta måste ha varit skapligt på sent 80tal, numera vet jag att runt 35m inte är ovanligt för standardbilar. | |
| Det låter som sagt skapligt för en såpass tung bil ändå...har själv inte provat då det är lite knepigt att göra med både mätning och väglag såhär års... :) | |
|
Däcksutvecklingen har oxå gjort en del framsteg på de här 15 åren. Där sitter merparten av de där 4,2 metrarna..=) Micke |
|
|
För att stanna på 35 meter så måste du grymt bra bromsar,på min nya Octavia RS står det 37 meter och den har mycket bra bromsar. www.uphillracing.com |
|
| Jag har för mig E46 är grym på det, antar att det var 328/330 som testades samt Volvo V40 faktiskt(Vet ej modell)...både var lika vassa och har för mig att de i testerna stannade på 36-37m båda två...volvon kändes som den bromsade bättre än BMWn vars broms tog lite "senare" därav inbillningen. | |
| Hartge H35-24v stannade på 35meter 1991 iallafall där Automobil testade den, ganska skapligt på den tiden..men den har ju 302mm skivor fram samt ca 300bak och med drygt 1300kg i tomvikt räcker ju det till ganska bra. | |
|
När vi bilägare testade Octavia RS Combi mot Volvo V40 T4 så stannade T4an på 40 Meter och Rsen på 37 Meter. www.uphillracing.com |
|
| Har sett uppgifter på 33 meter för min supra, ingen aning om det stämmer, men det känns som om ögonen ska hoppa ut ur huvudet när man provar...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.