AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
630

325 eller 320?? Kanske en 325 IX!!??

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Jag funderar på att köpa en 320-325 touring... Men är rådvill vad man ska välja.. En lite billigare och bräsnlesnålare 320 en 325:a eller kanske en 325IX. Är det stor skillnad på förbrukning osv?? Är drivlinan klen eller slits den hårt?? Dyrare delar till Ix:en eller så?? Någon som kan ge ett vettigt svar!!

Möjligheten att det åker på ett turboaggregat är överhängande..

Tänkte importera en..

Tack på förhand..

//Jesper
BeeMWe playboy
325an drar mindre

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
no
245
nos
540iA Touring -99
Det finns lite dyra aluminium delar i framvagnen på iX en. Min 325iM har jag kört på 0,72 det e ju ok. En polares 320 drog 0,95 som minst.

Nos 325iM -89
sm
99
smartin
318iS -90
Köp en 318iS istället. Går betydligt billigare än 6:orna (0,75 blandad körning, aldrig mer än 0,95), och kör ifrån 320:n gör du. Tror dock inte den finns kombi.
Krille
318iS finns inte som touring. Av de flesta test och begtest är 325:an ett bättre köp än 320 så en 325 touring är nog inte helt fel.
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Så ni säger att 320:an drar MER soppa än 25:an!! Ser man på, själv har jag svårt att tro det.. Men jag får böja mig för bättre vetande!!

Fast med min körstil så tror jag inte att den kommer att klara sig på några 0,72, dessutom så kanske kanske det kan komma att monteras ett litet aggregat..

Så en 325:a, IX eller ej?? Någon som har något mer att komma med på den punkten??

//Jesper
ba
8
bayern-kebab
325iM, 1988
325 har annan utväxling, kan stämma att den drar något mindre. Har haft både 320 och 325, båda drog i stort sett runt en liter milen blandad körning. Skick, service och inställningar har större betydelse. iX är tyngre, känsligare, törstigare, slöare och enligt min mening fulare med sitt fattiga kjolpaket.

Köptips: Skippa 320 och 325iX, välj mellan 318iS och 325. Vill du vara cool och vinna evig respekt: Leta reda på M3 touring! Finns ej original, men ett fåtal seriösa byggen finns.

Johan

325iM -88
An
43
Andreas Jansson
325i touring - 89
Hej!
Köp dig du en 325 touring, för enligt mig själv så är det en mycket trevlig bil. Var noga då du skall inhandla en 325 touring, inte alla som behandlats väl...för det var väl det som just var tanken, att finna en riktig pärla som du kan njuta egenskaperna av.
På plussidan finns mycket men kanske framförallt motorns karaktär i lite högre farter, samt att det faktiskt för de som behöver går att lasta en hel del! På minuskontot står på första plats "trängsel", bilen är ganska trång för de välväxta, samt så kostar de en del att vårda och sköta! Och sköta dem likt små barn skall och bör man...tycker jag! Viktigaste åtgärd jag någonsin gjort på min bil var att byta dämpare runt om, satte dit Bilstein Sprint...trodde jag bytt bil, trodde jag kört fort...skillnaden var enorm samt så kom bilen mer till sin rätt då köregenskaperna förfinats..!

Här kan man ju skriva en roman nästan.....
Lycka till och var mycket kräsen då du väljer bil, och som jag alltid brukar säga....det finns alltid en bil därute!

325 E30
Rickard
Om du köper en iX så ska du hoppas på att drivlina och det håller annars blir det Mycket mycket dyrt!!!! själv har jag en 320 -89 (E30) som jag är mycket nöjd med!!!
Köp dig en Touring,dom är grymt snygga..
Har min till salu...
Dom drar inte mycket bensin som vissa tjatar om..
Bra köp..........

Till Salu.....
Se annons.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.