|
|
|
|---|---|
|
Jag skall sko bilen med 18"-hjul till sommaren. Original däcksdimension på 18"-fälgarna till 95:orna (8" fram och 9" bak) är 245/40-18 runtom. Skall man följa originalbestyckningen och hur blir intrycket av bilen då? Jag har tyvärr ingen minnesbild av en sådan bestyckning "live". Eller är det bättre med 235/40-18 fram och 265/35-18 bak? | |
|
Hej Hopp! När jag körde med 95ans 18"are så satt det 245/40 runt om när jag köpte dom. Tyckte bilen gick ok med den sättningen förutom att jag saknade lite grepp bak. Bytte sedan till 265/35 bak och tyckte bilens beteende förbättrades något, bättre grepp bak, bättre kontroll på bakvagnen helt enkelt. Kan rekomendera 245or fram då jag tycker styrresponsen blir bättre och en mer distinkt känsla i framavgnen med något bredare fram altså 245 istället för 235or |
|
|
255 liksom 265 ser bra ut på 9"-fälgen. bredare dimension har jag aldrig stött på. kan tänka mig att det blir lite för mkt med bredare. alltså, för mkt däck som sticker ut över fälgkanten = föga charmigt. för smala däck i förhållande till fälg ser inte heller riktigt klokt ut. 235:or, ser bra ut fram. är reservhjulet 8- eller 9"-fälg? (m-parallel) |
|
| Mitt reservhjul var 8" med 245/40 | |
| peter.. ok. då är det så det ligger till. har också 245/40 på mitt r-hjul. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.