AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
915

Vindrutetorkarna slår emot

motorhuvven. Dessamma gäller när jag ska öppna motorhuvet, så slår det i högra vindrutetorkare. Nån som har åtgärdat detta eller lider av samma symtom?

Såg att det hade skrapat i så mkt att lacken har försvunnit samt att torkarens arm har blivit helt sönderskrapad på den svarta färgen.

Det är en 325iC -92 det handlar om.

MVH
Ak
77
Akermo
325i Coupé -94
Hade samma problem med min 318is Coupé, har för mej att dom sa nåt om nån bussning, kommer inte ihåg så bra. Ganska ovanligt på E-36:orna tydligen, desto vanligare på E-34:or.
Kanske nån 5-serie ägare som vet bättre?
ok,

ska nog lämna in på bmw i örebro så dem får fixa det...

det är såååå störande när man ser motorhuvvet röra sig bara för att man ska köra lite med torkarna.

MVH
ErikNilsson
Det samma händer en kompis till mig i hans E36 coupé. Där har färgen flagnat av och huven börjat rosta vid detta ställe. Berätta gärna vad BMW ville ha betalt för att fixa till detta.
Hej,

Enklast är att byta hela torkararmen. Den kostade 250:- på skroten.

HAR köpt en nu och ska byta den och fixa lite annat under helgen.

MVH
sl
27
slixz
325ic -92
Jag hade samma problem men jag åkte på skroten och letade rätt på en 320 -93 och den hade en annan sorts torkararm (lägre) och nu funkar det perfekt!!
Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Prova att spänna muttern till fästet på torkararmen, min tog också i när jag öppnade huven, så jag spännde muttern och vips så tog den inte i mer. Den behöver inte vara mycket lös förän det tar imot.

/Mvh
Glenn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.