|
|
|
|---|---|
|
motorhuvven. Dessamma gäller när jag ska öppna motorhuvet, så slår det i högra vindrutetorkare. Nån som har åtgärdat detta eller lider av samma symtom? Såg att det hade skrapat i så mkt att lacken har försvunnit samt att torkarens arm har blivit helt sönderskrapad på den svarta färgen. Det är en 325iC -92 det handlar om. MVH | |
|
Hade samma problem med min 318is Coupé, har för mej att dom sa nåt om nån bussning, kommer inte ihåg så bra. Ganska ovanligt på E-36:orna tydligen, desto vanligare på E-34:or. Kanske nån 5-serie ägare som vet bättre? |
|
|
ok, ska nog lämna in på bmw i örebro så dem får fixa det... det är såååå störande när man ser motorhuvvet röra sig bara för att man ska köra lite med torkarna. MVH |
|
ErikNilsson |
Det samma händer en kompis till mig i hans E36 coupé. Där har färgen flagnat av och huven börjat rosta vid detta ställe. Berätta gärna vad BMW ville ha betalt för att fixa till detta. |
|
Hej, Enklast är att byta hela torkararmen. Den kostade 250:- på skroten. HAR köpt en nu och ska byta den och fixa lite annat under helgen. MVH |
|
| Jag hade samma problem men jag åkte på skroten och letade rätt på en 320 -93 och den hade en annan sorts torkararm (lägre) och nu funkar det perfekt!! | |
|
Prova att spänna muttern till fästet på torkararmen, min tog också i när jag öppnade huven, så jag spännde muttern och vips så tog den inte i mer. Den behöver inte vara mycket lös förän det tar imot. /Mvh Glenn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.