|
|
|
|---|---|
|
Var kan jag köpa en blitzsafe adapter till bilen? // Mattias Länk | |
|
Jag vill koppla in min bärbara MP3 spelare till mitt Bussiness system med CD växlare från BMW. Förmodar att du vill något liknande. Här är så långt jag kommit Blitzsafe har idag en adapter som fungerar med eftermonterad Alpine växlare, men kommer någon gång i Maj att ha en som fungerar med BMW OEM växlare. Jag har själv lagt in en fråga på forumet om Blitzsafe för ett litet tag sedan. Efter att ha pratat med Backe har mina misstankar bekräftats. Det är mycket svårt att köpa Blitzsafe... Backe kommer eventuellt att ta fram en egen adapter. En 'eddie' påstår att BMWPILA fungerar. Se Länk Har också skickat fråga som ännu är obesvarad till Länk Har också letat på www.rcainput.com Vi kan väll informera varann vartefter? Kanske gå ihop om den där Eddie adaptern för att se om den fungerar (100USD + p&p) Mulle |
|
|
Ja, den där BMWPILA verkar ju vara bra. Sök på www.e46fanatics.com om den så finns det en massa information. Vet du vad frakten blir om man köper från www.installer.com // Mattias Länk |
|
|
14 USD Letade men hittade ingen info om den på din länk. Så här skriver Eddie: who makes the BMW changer is irrelavant, it could be Pioneer or it could be Alpine.. Either way they will be making it to BMW specs so the actual manufacturer is not important since they could both easily build them identicly... Eddie Bengt-Olof Swing wrote: > Thanks for your reply! > > Since the BMWPILA "changer" column says "Pioneer 6 or 12 disk P buss > changers" I assume that my BMW changer is a Pioneer OEM changer? I thought > it was Alpine since the MD headunit is an Alpine OEM. > > Trying to make sure that it will work :-) > > Have you got some more information, like how to opererate the adapter AUX > input? Does it come up as a 7'th CD on the display? > > regards, Bengt-Olof Swing > > >From: Eddie Runner <eddie@installer.com> > >To: Bengt-Olof Swing <b_o_swing@hotmail.com> > >Subject: Re: aux adapter > >Date: Mon, 03 Mar 2003 11:14:35 -0600 > > > >its the BMWPILA part > >you can see it at Länk > > > >thanks > >Eddie > > > >Bengt-Olof Swing wrote: > > > > > Hi Eddie > > > > > > Do you stock an adapter that pluggs into my BMW original radio with > > > CD-changer so that I get an AUX input? The car is a -01 325ti (E46 > >compact) > > > > > > I want to be able to connect my hand held MP3 player. > > > > > > regards, > > > Bengt-Olof Swing Mulle |
|
|
Är det värt ett försök? Ska vi dela på kostnaden att prova? Var bor du? Vore trevligt att få lite mer info först.... Mulle |
|
|
Jag gick in på forumet på www.e46fanatics.com och sökte på BMWPILA och fick fram ganska många sökresultat. Var inne på tillverkarens hemsida Länk och där står det att den inte fungerar med navigation som jag har. Tycker det låter konstigt att det inte ska fungera med navigation. Vet du något mer om det? // Mattias Länk |
|
|
Har också sett att det verkar vara någon grundläggande skillnad på system med navigator i många skilda sammanhang. Vet ej vari den består, men om inte adaptrar fungerar i sånna system så måste det bero på ett annat interface till växlaren. Andra växlare helt enkelt. Tyvärr har vi väll inte så stor nytta av varandra då... Har sett den länk du skickade, men det som gör mig tveksam är att det står att adaptern skall fungera mot Pioneer växlare. Hade varit trevligare om det stått OEM växlare. Mulle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.