|
|
|
|---|---|
|
Har sonderat terrängen ett tag i jakt på en E38 ( åtta ). Var nära att hugga en 730-95 men missade den på målsnöret kan man säga, efter det har jag kollat på ett antal bilar i 08-området i prisklassen 120 - tyvärr har det varit allt mellan risigt och rena skiten. Har nu hittat en 740 95a med 11900 på mätaren och i ett nästan för bra skick, bilen ligger ute på "bytbil.com" hos en firma som heter E & S import i Bromma. Provkörningen kändes suverän i både motor och låda, dom skickar med 2 års "VIP-garanti" på motror låda och drivlina. Någon som har någon åsikt - både om bilen och "VIP-garantin? Mvh Tony | |
|
Vagnen och firman ger intryck av att vara seriösa i enlighet med min intuition, den sk känslan i magtrakten(se forumet och bla sök inlägg för vad den är värd.)Prata med BMW Solna och be dem göra ett test av bilen samt milkoll. Allt grönt där så köp. Mvh Asken |
|
|
Bilen är imp 99 - en ägare sedan dess, har gått ca 1000mil om året sen importen. Alla besiktningspapper är ua. VIP-garanti - någon som har någon erfarenhet om den? |
|
Bimmer7er |
Ser ut att vara ett bra köp, MEN en riktig kontroll av miltalet hos BMW är det första jag skulle göra. /// Bimmer7er |
FolkaaN |
den ser ju väldigt fin ut men ett minus för den eftermonterade telefonen. BMW = The biggest the best better then the rest |
|
Jag vet - telefonmonteringen stör mig, ska dit och prata lite imorgon ( idag.. kl är visst 00:30 ), nackdelen är att han har bilen inne som ett säljuppdrag och säljaren inte vill ha något byte. Men som sagt vi får väl se hur sugna dom är på att få iväg den. Den har legat ute ett tag och är prissänkt från 159 till 139 och i telefon idag ( igår blir det ju.. ) påstod dom att ett konkret bud på 129 finns och att jag kan ta den för 130 om jag vill hugga till. Firman känns klart seriös och han har bara bilar i toppskick i hallen. Å andra sidan ser man inte allt med ögat! Fortfarande ingen som vet något om VIP-garantin? |
|
|
Askens magtrakt är nog den bästa garantin!! :-D /Per |
|
|
Om jag skall tolka det som ett försäljningsuppdrag hur kan firman ställa ut en garanti medans bilen ägs av en privatperson elelr liknande. En garanti kan väl bara ställas ut på en produkt som den som säljer äger? Jag kanske tolkar det hela fel. Bilen är såpass gammal att en ordentlig koll av objektet hos ett testcenter eller liknande är den bästa garantin. Ett tecken kan ju vara om säljaren är villig att lämna ut telnr till föraa ägaren då kan du jälv ringa. Om han inte vill det kan det vara ngt han vill dölja. Lcyka till Asken |
|
|
Enligt konsumentlagen så räknas det alltid som att firman säljer bilen om affären görs på firmans mark. Även om man skriver ett privat kvitto och bilen säljs privat så kan alltid köparen hävda att garanti enl. lag ska gälla. I det här fallet kan ju firman ge garanti bara de står som ägare mellan de två privatpersonerna. Hur som helst måste de ju lämna garanti i vilket fall som jag skrev. /Per |
|
|
>Tony R I mitt fall så täkte inte garantin när min ventil sprack o motorn rasade. kostade mig 40000:- VIP-76´s företrädare sa bara att d hade konstaterat felet och att DET INTE VA DELAR SOM VA I KONTAKT MED OLJAN SOM HADE GÅTT SÖNDER . alltså- garantin täcker d delar som e i kontakt med oljan och skulle ngt av d gå sönder så kan byråkraterna alltid hävda att du ej iaktagit tillräcklig aktsamheet lr ngn sån skit. läs avtalet. ja ger inte 5 öre för deras j*vla garanti. men billig oljeservicce ha d i alla fall... deras företträdare sa: så nu skickar vi fakturan till dig (drygt 40000, 30 dagar, annars typ 25% påslag om man inte hinner tjäna ihop 40 lax på en månad) (d garanterar ju typ bara såna prylar som aldrig går sönder fick ja höra från en bra mekaniker i stan) såå, lycka till. oljan lär väl va bättre än garantin... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Tack för alla synpunkter! VIP-garantin kan man visst köpa även om man säljer bilen privat, så just den biten är inga problem. Namn och nr till ägaren har jag också eftersom det är ett kunduppdrag. Tidigare ägare finns i Tyskland och min tyska är tyvärr förtappad... Milkoll på BMW är ett måste om det ska bli affär. Tack till +300 för infon om garantin, jag anade nästan att det skulle vara nåt lurt med den. Ska dit och prata nu, och kommer givetvis lägga ut facit av affären när det är klart. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.