|
|
|
|---|---|
svardska |
Sådärja nu rullar hon igen efter växellådsrenovering! växlar mjukt och fint och fungerar perfekt. MEN det finns ju alltid ett MEN! Ibland går backen i som den ska och ibland krävs att man behöver varva upp till 2500 varv för att den ska greppa, när den väl greppat håller den taget på tomgång ca 500 varv. Låter som nåt i ventilsystemet eller vad tror ni? |
|
Får väl säga grattis o hoppas det `går till sig´. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
Paap Reeder |
Hej svardska! Mycket trevligt budskap. Låt henne nu ligga till sig litet efter operationen så skall Du se patienten kommer igång. Efter några 100 mil kan Du byta oil. Skall surfa litet på fichen och se om motsv fel finns beskrivet. MVH /// Paap R |
|
Imponerande! Hoppas hon blir på bättre humör om ett tag. /Micke |
|
svardska |
Låter bra Paap, men vad är det för fich du har? är det TIS du menar eller? |
|
Härligt att pråmen är på vägen igen, ska ställa på min på måndag, kan inte vänta längre.. Zaharald |
|
Svärd |
Svardska: Är det den berömda plastkulan som strular?? Finns en hel del skrivet om den och att backen inte går i utan att varva upp motorn. Har inte upplevt det själv och hoppas att slippa det.... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
Paap Reeder |
Hej svardska! Det är TIS på fiche. I ZF vstbok står det: Position R kein R-gang: Ett antal punkter där den första är "Schaltgestänge zwischen Schalthebel und Getribe falsch eingestelt" -- Einstellung berichtigen. De övriga punkterna handlar litet deprimerande om "Getribe austauschen". Alla dessa fel som resulterar i nytt plockande med torx har dock även andra fel på andra vxlar. Är det bara på backen som det krånglar????? Ölsieb verschmutz anges också. MVH /// Paap R |
svardska |
ja bara backen framåt går det felfritt. |
svardska |
finns det några korvätare här som kan översätta? "Schaltgestänge zwischen Schalthebel und Getribe falsch eingestelt" -- Einstellung berichtigen. |
|
Min gissning är att man menar att "länkaget mellan växellåda och växelspak är feljuserat - justera in den." BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
svardska |
det verkar ju lite väl simpelt! nån som kan översätta exakt? |
Svärd |
"Schaltgestänge zwischen Schalthebel und Getribe falsch eingestelt" Schalthebel måste vara växelspak och falsch eingestelt måste vara feljusterat. Getribe är växellåda och Swischen är ju mellan så då blir det ju att något mellan växelspaken och växellådan är feljusterat. Mellan spak och låda sitter väl inget annat än länkage som kan vara feljusterat?? Säkert någon som kan tyska bättre än mig, men men... //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
svardska |
tack för det! men det felet är det inte länkaget är perfekt inställt. |
svardska |
Fick tips av nån "professor" på ZF som håller till i Solna som tyckte att jag ska prova nån Automatic transmission Additive som kanske löser problemet! Hällde i det i min MB och lådan funkade faktiskt bättre efter det, växlade mjukare osv. Om inte det hjälper måste jag se över ventilsystemet enligt honom. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.