|
|
|
|---|---|
|
Var idag till mitt f-bolag för att uppdatera lite försäkringar och kolla priser på olika bilar. Vad ledsen man blir när de infört en ny lag om larm som gäller bilar som är 3 år eller nyare och har ett nyvärde på ca 60000€ som säger att man måste skaffa ett larm som är kopplat till gps utöver det vanliga alarmet om man vill ha helförsäkring..Faan Belgien måste vara roliga bilars högsta moståndare. Observera att ovanstående lag gäller endast BMW,Mercedes,Audi,Porsche och liknande. //Robban BMW CS #4729 Länk | |
| En sån installation kan ju inte bli alltför dyr, antagligen så skyddar det ju en heldel mot tjyveri och då vinner du på det i längden eftersom försäkringspremierna blir lägre. | |
|
Jag vet inte om jag tycker 1500€ är speciellt billigt när man redan har ett fungerande larm.. Samt att det tillkommer en månadskostnad för gps abonnemanget. Visst vore det okej om premierna blev lägre, men inte, de är riktigt höga på premiumbilar med lite häftigare motorer.. Men men man lever ju bara en gång:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Kolla in TrakM8! Många bra funktioner och kräver inget larm-abonnemang som många andra system. Länk Länk /RS2 |
|
|
Rogbus>>bor du permanent i Belgien, dvs är du utflyttad från Sverige enligt svenska Skattemyndigheten? Om inte, varför inte försäkra bilen i Sverige? Funkar finfint för mina bekanta som arbetar för SEB i Warszawa. /Dominik "If You drive behind a fast car You can get exhausted" |
|
|
dominik: Körde den varianten tidigare men är sedan ett drygt år skriven här nere.. Får njuta av billigare försäkringar den dagen jag kommer hem till Sverige:) Ville liksom bara skriva av mig lite, skulle kanske gjort en dagboks notering.. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
RS2: verkar ju bra men måsta även vara med i listan över godkända gps larm, vet ej om de är med.. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.