|
|
|
|---|---|
| Är det 98 oktan som gäller eller? | |
| Ja det tycker jag låter bra. Det får min M5:a att må toppen! Det förutsätter jag att din bil också skall. | |
| Det tankar jag alltid i min M5. | |
| Samma här, till min 3.8:a duger inget annat. | |
|
Ja effekt mässigt är det bäst med 98 oktan. Och du får inte köra på 95 utan att flytta bygeln som sitter i den lilla boxen framför vänster fjäderbenstorn. Tänk på att det inte finns några knackgivare som justerar motorn om den börjar att spika. Gerhard// |
|
|
Det satt ett klistermärke på tanklocket från Alpina där det stod endast 98 oktan, jag hade dock inte bilen i min ägo när jag ställde frågan... Gerhard: Vad är det för bygel, och vad gör den egentligen? |
|
|
Har du hittat bygeln? Det står 98/95 oktan har jag förmig. Den ställer om motor elektroniken så att det går att köra på 95 oktan. Jag kan inte garantera att den finns på alla Biturbo, men iallafall på min nr 354. Vilket nummer har din? Gerhard// |
|
|
Jodå, den fanns på min också(Nr: 270), tack för hjälpen. Hade väl hittat den själv förr eller senare då det satt en klisterlapp på lådan där det stod 95/98. Vad använder du för olja i din? Måste lämna in min på service snart. |
|
|
Jag kör med Valvoline Racing 10/60. Gerhard// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.