AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.030

E39 telefon är låst, hur låser man upp den?(inte PIN eller PUK problem)

He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Hej
Efter lite strul och väntetid har jag fått tag i ett tvillingkort till min mobil, smätte glad i hågen i det i telefonen och matade in pin koden, så långt allt väl. Knallade till BMW och köpte en manual, tyvär verkar det som om jag fick en till en senare modell än min(man tycker ju att E39 528 -97 skulle räcka som info men tydligen inte...) Nåväl det kan ju inte skilja så mycket tänkte jag, och knappade enligt manualen in "4" och "pil upp" för att komma till telefonboken...-"Telefon låst" kommer upp i displayen... Nu har jag provat alla pin och puk till kortet och fabriksinställda koder enligt manualen, utan resultat, telefonen är låst, basta! :-)

Försökte även byta kort och jopp telefonen är mycket riktigt låst...
Allt den säger är "-ange lås kod" och sen ett glatt "-fel kod" vad göra? -kan BMW låsa upp skiten åt mig? -hjälper det att koppla från den en dag eller två? -nån som känner till alla koders moder?
Jag ska ge mig tillbaks till bmw för att se om de kan hitta rätt manual i sina hyllor... om inte det hjälper och ingen här har något bra att komma med, så kommer det att dröjja ett tag innan jag postar igen är jag rädd då jag har 9999 koder att prova:-)

Hepp

Heli
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Vad är det för märke på telefonen??

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

He
478
Heli
Tja vad heter de, det är väl motorola som bygger bmw's original telefoner?, jag kan göra ett ryggsim i bagaget och se om jag ser nån kod eller liknande. Förmodar att de inte har haft allt för många modeller i E39'an och min är troligen den äldre? volymknapparna till luren sitter på sidan och inte i knappsatsen som det ser ut som på bruksanvisningen jag köpte, om det kan vara till någon ledning.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Testa med 000000 eller 1234 som kod. Det bör funka. Försök med den första koden till att börja med.

Länk

MVH/Andrè

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Jag har råkat ut för liknande problem och det funkade med 000000. Jag har orginal BMW GSM telefon monterat i armstödet.

Länk

MVH/Andrè

He
478
Heli
jo har provat det, om nollorna säger den att det är för många siffror och 1234 duger inte, det lutar åt att tidigare ägaren knapprat in någon kod, tänkte jag skulle slippa trial and error för att hitta den, men det blir väl till att ldea upp tummen och gå ut och tok koda:-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Fan vad drygt. Då måste förra ägaren ändrat den fabriksinställda koden som är 000000 ( sex nollor i följd ). Kan Du inte ta kontakt med förra ägaren och fråga?

Länk

MVH/Andrè

He
478
Heli
mmm jo fast det är nog en 4 ställig kod, telefonen säger att 6 siffror är för många:-) tidigare ägaren, tja han är tysk ock sålde bilen till firman jag köpte den ifrån för dryg ett år sen, får förmodligen ett -blöde schwede i örat om jag ringer honom, men som sista utväg så:-)
bara 9900 kombinationer kvar att prova:-) med lite tur är jag klar till påsk, om nu inte knappsatsen lägger av innan dess. Ingen som vet om det går att "nolla" telefonen förbi detta problem alltså, typ koppla ur den, göra den strömlös ett tag, lägga den i frysen eller andra party trick?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Det hjälper nog inte att göra den strömlös. Det kanske går på något sätt att nollställa den? Har Du testat med 1111

Länk

MVH/Andrè

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
i boken står det att säkerhetskoden är sexsiffrig och är 000000 från fabrik. Den fyrsiffriga koden kallas för Spärrkod och är till för att spärra telefonen.

Länk

MVH/Andrè

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Spärrkoden är 1234 från fabrik.

Länk

MVH/Andrè

He
478
Heli
har provat 1234 funkar inte, har inte provat 1111 ännu dock, det blir nästa men det känns ju lika sannorlikt som 2222 3333 osv, ska givetvis testa alla de enklare kombinationerna först
He
478
Heli
efter ungefär 100 ytterligare försök med olika koder, knappade jag runt lite på måfå bland de övriga funktionsknapparna på telefonen, till slut lyckades jag ta mig till säkerhetsmenyn, vet inte riktigt hur men där gick det fint att låsa upp telefonen med fabrikskoden:-) efter att ha pillat runt lite till kan jag meddela att samma kommando som öppnar telefonboken på de lite nyare telefonerna, låser min telefon, det kallar jag kompabilitet....:-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Alltså 000000 eller?

Länk

MVH/Andrè

He
478
Heli
när jag väl kommit ut ur telefonboken och över till rätt meny, jepp
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.