|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en TV nav skärm som är trasig den blinkar till ibland Är de någon som vet var jag kan lämna in den Tack | |
FolkaaN |
det låter ju som om det e glapp i den men tyvärr så vet jag inte hu man lagar sonna BMW = The biggest the best better then the rest |
| Har man dålig spänning i batteriet brukar inte bildskärmen orka igång. Värt att kolla? | |
|
Det är ett rätt vanligt fel har jag hört .den nya skärmen är modefierad min var det samma fel på. kunde få igång skärmen om jag knackade på kanten på skärmenjag fick byta ut min |
|
|
tack Nu har jag fixad min tog mig ca 4 timmar me nu har jag tv i bilen det var en kall lödning |
|
|
Noah: Jag tänkte montera ned min skärm i helgen, har du något tips på vilka områden man skall söka efter kall-lödningar? Mvh Marcus |
|
|
Hej Marcus Alla 2500 vill du har hjälp kan du ringa mig på 07089 56008 Noah Noah Brown |
|
|
En generell fråga angående kall lödningar. Ser man kall lödningen (i allmänhet) eller löder man om så mycket som möjligt och chansar på att det blir bra? /Janne |
|
|
De allra flest kall-lödningar kan du inte se, vissa är ju uppenbara men det är ju oftast när en människa gjort knasiga lödningar... Löda om är nog det som gäller :-) Noah: 2500 lödöar är ganska många att gå igenom, men fy den som ger sig :-) /M |
|
|
noah: hur mycket tar du för att laga en trasig Tv/navi skärm? verkar finnas många E38or med trasiga displayer till salu. BMW CS #5139 |
|
|
Hej alla Jag säljer utbyttes BMW LCD/TV skärmar Se min annons eller ringa/maila för mer info Några tips om du har en skärm som glappar 1. Stäng av den, de bör inte användas alls!!! 2. Om du ska försök att fixa den skälv, ska du ha rätt verktyg för att lödda ut monterade komponenter, om du inte har försök inte. 3. lämnar inte in den till din lokala TV repertoar, dom har inte möjligheter att fixa den. 4. Slå inte på en glappande skärm!!!! Vill du köpa beg skärma Jag har sätt många skärmar på www.Ebay.de sök ”E38 TV” Har ni några frågar så kan ni ring till mig 07089 56008 08 912885 Länk Noah Brown |
|
|
Man skall väl inte ropa hej förrän man är över bäcken men än så länge fungerar min TV :) Innan var jag tvungen att knacka på den för att den skulle tända upp, knackade jag en gång till så slocknade den.. Efter att jag pulat lite med korten idag så lyser den konstant, oavsett om jag knackar eller inte, får väl köra med den någon månad och se om lödningarna håller eller inte. För att dela med sig lite av de jag lärt mig idag: Den lödning som jag misstänker var den som spökade för mig (jag gjorde om 15-20 st men misstänker egentligen 1 eller två) identifieras som R22 på kortet, se Länk , den är inringad av gul cirkel. Denna lödö är anslutningspunkt för en av sladdarna så det känns mycket troligt att det är den som spökade för mig. Noah? Du har reparerat många skärmar, har det varit olika saker varje gång för dig eller känns mitt fel igen? Mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.