|
|
|
|---|---|
|
Har letat efter instruktionsbok, likaså sökt inlägg men inte hittat något så nu kastar jag helt enkelt ut en fråga. När jag slår på auto på båda sidor så surrar det om en massa spjäll och det håller den temp jag ställt in men jag får inte det klassiska orkan blåset i början... Är det så att fläkthastighet måste ställas manuellt eller? 730 -88 E32 med horisontellt värme och fläkt reglage // Henke Bleifuss | |
| Är det inte så?...du har ju den här rullknappen där man kan ställa in fläkthastigheten,så kör jag min Ac i allafall..har faktiskt aldrig tänkt på detta.. | |
|
Jag antar att det ska vara så, eftersom resten funkar varför skulle inte "orkan" funktionen funka då... Lite surt att kalla det klimatanläggning, borde heta temperatur vakt =) // Henke Bleifuss |
|
Svärd |
Min fläkthastighet får jag ställa för hand i AUTO också! Förrästen, AUTO läget innebär väl bara att alla spjäll är öppna? För att få rätt temp enligt temperaturhjulen ska väl snöflingan vara intryckt?? //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
|
Mjae nog ger det rätt temp även vad det gäller värma utan att flingan e intryckt tror jag nog, men oavset om den e inne eller inte så går väl inte ac pumpen i minusväder så därför kan man juh i praktiken lämna flingan lysandes hela tiden... Men men jag har ingen instruktionsbok så jag har säkert fel =( // Henke Bleifuss |
|
| Min fläkthastighet går också att justera på AUTO,så det tror att det ska vara så....var så i min förra e32 också.... | |
|
Är inte säker men i min tror jag att fläkten sköts automatiskt om jag kör i auto + ac. Kör jag utan ac'n får jag ställa fläkten manuellt. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
Axel |
Fläkten skall skötas automatiskt,men fläkt hastigheten skall ej gå upp till högsta fart innan motorn börjar få temp. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.