|
|
|
|---|---|
|
Ja va faan, man får börja om efter att inlägget blev bortaget för att man hade knasig rubrik... Kan man och vågar man såga hål i plåten mellan ryggstödet och bakluckan. Dvs göra ett hål där armstödet bak sitter. Detta för att kunna dra igenom skidor o annat långt. Eller har plåten ngn funktion i stil med bärande eller så? *BAWORAK* | |
|
Det ska bara var att ta bort, på min 520 jag hade var det bara en plåt som var punktad där, Den är bara att nypa bort. Den har iaf ingen bärande funktion då alla bilar med skisack saknar denna. |
|
|
Låter fint det. Då kan jag såga alltså, dvs om jag nu inte har ngra nitar/punktar... Hur fungerar det för övrigt med skisack? Ligger den som en hopknölad påse i bakluckan eller? Kan man eftermontera ngt liknande i det nu/snart gjorda hålet? *BAWORAK* |
|
|
Slisacken är som ett skidfodral med en ram i ena änden som sitter i det hålet, en plastlucka i skuffen döljer hålet och påsen när den inte används, i armstödets hål sitter det en skinnlapp med kardborrefästen som döljer den innifrån. Tyg om man inte har skinninredning. Lite pysslig att knöla ihop så det går att stänga den, men det går. Borde gå att eftermontera men den kostar nog en vacker slant då den betingar 2-3 lakan i pålägg på inköpet vid nybil. |
|
|
Dyrt alltså, Men den där skinnlappen med kardborre har jag iaf:-) Ok, jag tackar för infon. Ska se vad jag kan hitta på. *BAWORAK* |
|
| En liten fråga bara, vad står baworak för? | |
|
BAWORAK är slanguttryck för BMW i Tjeckien. Jag är halvtjeck serrdu. *BAWORAK* |
|
|
Kan bara meddela att det gick precis svinbra. Bara att i princip slå väck den lilla plåten som satt. Så nu har man genomlastning. Kanon... *BAWORAK* |
|
|
Ja, Svante låter tjeckiskt.... Den satt väl bara punktad? bar att det funkade! |
|
|
Ja den satt punktad på cirkus 10-15 ställen så det var bara att hamra på en spårmejsel så gick det vägen. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.