|
|
|
|---|---|
|
Kollade vad en bmw740 import skulle kosta , tänkte det e bra att veta priset innan ja köper en. Fick som lägsta pris 11800:- Skr helår helförsäk , men då jag berättade att ja vart bustad för förtkörning å inte haft körkort under 3 veckor förra året så höjdes premien till pinsamma 33 000:- Skr.. Inte fan kan man begära halva bilens pris i premie ? Och vem köper en bil med 286 (minst) hästar för att köra lagligt? För mig lönar det sig altså att köpa ett komplett videoövervakningssystem och rigga upp på villatomten , kanske rentav blir billigare att kasta in en jägarexamen så man kan skrämma bovarna på flykten :-) , nä usch för OCKER. Konstigt inte konkuransverket granskar de smutsiga försäkringsbolagen. klar oligopolsituation. | |
| Det är inte bara oskäligt vad dom begär i premie för större BMW, dom höjer ca 30 % varje år också. Hur länge skall detta pågå ? | |
|
"Och vem köper en bil med 286 (minst) hästar för att köra lagligt?" Hmmm... Kan det vara en av anledningarna till att dom vill ha massor med premie kanske? // Henke Bleifuss |
|
torparn2 |
Som jag har varit i diskussion med förrut... klart att man inte kör lagligt med en bil som har runt 300 hästar de e väl klart att man vill rensa ur den ibland. |
FolkaaN |
men tänk på att en bmw 740 inte e non sportvagn det e en lyxkryssare som har lite exter krut för o göra en maffig omkörning då å då =) BMW = The biggest the best better then the rest |
|
740 är snarare en snik-kryssare. (he-he) Zaharald |
|
|
Måste bli ett slut på bolagens ocker , jag är helt säker på att kostnaden som stora bmw-bilar medför bolagen understiger deras premieintäckter med en pinsamt stor summa. Det borde finnas regler för hur många % ett försäkringsbolag får ockra ur kunderna , jag uppfattar det nämligen som att de flesta 7-serie ägarna är skötsamma och noga med att inte få bilarna repade eller stulna , men kanske kör för fort ibland , men vad är farligast : 1. bmw704 med ABS , antispinn och helt nya däck som framförs på motorväg i 150 km/h mitt på dagen då det är ljust samt + gradig vägbana. eller : 2. min nerkörda audi-80 som är totalslut överallt , ingen abs ,l ingen antispinn , knappt lagliga däck poch det i 110 en mörk kväll med -12 grader på vägbanan. Jag ser ju det lagliga alternativ nr:2 som farligast , och kan faktiskt inte så några fysikaliska orsaker till att ekipage 1 skall vara stämplat som olagligt , men så fungerar det ju inte i verkligheten. Vore kul om någon vet var man kan hitta statestik över trafikolyckor där både stora bmw och vanliga volvos finns inblandade. |
|
| Jag betalar 5800SEK/år hos Länsförsäkringar i Uppsala för min 740 -96, det tycker jag är ett rimligt pris. | |
|
Eftersom det finns en massa människor som inte kan skilja på mitt och ditt, får bolagen höga kostnader. Jag fick min 5a stulen i november, dom snodde huv, njurar, backspeglar (ute och inne) och stereon. Alla lås uppbrutna förstås! Det kalaset kostade bolaget över 30.000 kronor. Och jag har ännu inte fått tillbaka bilen!! Det går åt många års premier bara för dessa klåfingriga dj-----rs skull *#!"* __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.