AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
272

Rätt pris 528iAT-00?

Vad är ett bra pris för denna bil:
528iA Touring-00, import 01, 3900 mil med s-bok.
Välutrustad med bla NAVI/TV, skinn, M-multiratt, komfortstolar med minne,PDC,RDC,DSC, ellucka(plåt).
Dock ingen CD, xenon, dragkrok eller regnsensor.

Har inte tittat på bilen än, men det verkar mycket fin.

En liknande bil värderades till ca 200' på forumet nyss, dock med 10000 mil. Hur mycket är 6000 mil mindre värt?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
220'-240'??
Marin
Ingen annan som vill värdera denna bil?

Säljaren (privat) vill ha kring 220', som kanske är ett bra pris om jag går på Marin's värdering.

Själv tycker jag det är synd att den saknar viss utrustning som t.o.m. ingår i konf.pkt på sv-såld bilar.
Hur påverkar avsaknad av xenon o regnsensor värdet?
Vill ha argument för att pruta
Avsaknad av regnsensor borde inte påverka priset speciellt mycket. Avsaknad av Xenon påverkar kanske några tusen...?

CDväxlare går bra att eftermontera om man har busniessstereon om minns rätt.

Priset på lågmilade förhållandevis nya bilar är svårt att ge bra vägledning om. Det finns enligt min erfarenhet alltid en grupp som är beredd att betala för låga mil, vilket denna bil verkligen har. 220' är nog ett ganska rimligt pris därmed.

/Simon
220' är ett bra pris för den bilen om skicket är som väntat för 3900 mil. 6000mil är värt mycket!! räkna med minst 35.000 SEK för 6000 extra mil.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Jag sålde min idag. 3500 mil. 528iA Touring, importerad -01. Kanonskick. Saknar endast Xenon och Navi. Fick 247'.
För att avsluta denna tråd kan jag säga vad slutpriset blev på bilen jag var intresserad av.
Jag fick bilen för 200' vilket jag är nöjd med. Ägeren ville göra snabb affär och det fanns några småsaker att fixa på bilen.
Bilen skall rekondas och servas, annars är allt tiptop.
Tycker jag gjorde en bra affär, och är mycket nöjd med bilen.
Bra att du är nöjd C2!

/Simon
C2: Ett klipp om du skall åka med bilen i nåt år, men om du tänkt sälja bilen snart igen kan det vara svårare då E39 priserna kommer att gå ner när den nya kommer... ( med följande prisras på den "gamla" modellen)
Gasar-Magnus: Håller inte riktigt med ditt resonemang, jag tror att jag kan få igen pengarna eller lite till om jag säljer bilen snart igen (6-9 månader). E60 touring dröjer väl minst 1 år till.

Om 2 år däremot har nog min bil rasat en hel del i värde, kanske värd 130-150' då med 7'-8' mil på mätarn.

Hur som helst, jag har nog tänkt behålla bilen minst 1 år. Vet ingen annan bil som skulle vara bättre just nu, för mig är 528iAT den optimala bilen!

Länk
C2: tror även E39 touringen går ner fast bara nya sedanen kommer.. Nyhetens behag vet du... och visst den optimal bilen det resonemanget köper jag utan att tveka...*S*
Men frågan är om den rasar så mycket som du tror skulle snarare tro att den rasar ifrån 220-240 i dag till 150-170 då med ca 8000 mil
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker 200' låter som ett bra pris. Med dom milen har du en "nästan" ny bil ett bra tag framöver.

Visst drar avsaknaden av Xenon ner lite men du hade ju mycket annan utrustning som Navi, elstolar, mm som gör den lättar såld den dagen det blir dags.

BMWCS #5157
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.