AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
398

PRIS PÅ 325i

Jag har planer på att skaffa en 325:a (e30). Med stora M-paketet helst. Är det nån som vet vad den ligger på i pris om den är i fint skick och inte gått mer än 18000 mil.

"If everything seems under control you're just not going fast enough!"
Hej Mr M Power!

Om du nu kan få tag på en 325:a med så lite mil så skulle jag tro på 30-35 om den är i mint-condition med full service bok. Vissa försöker dock med priser som är inne på E36:ans område (uppåt 50', se BMW-börsen).
Dock är prisbilden väldigt svår, för en välskött 325:a med M-pkt är i flera fall en entusiastbil hos säljaren som säljaren lagt ned stora summor pengar på (fälgar mm.) Därför bjuds 325:an oftast ut till fantasipriser om man jämför med 320.

Jag tycker själv att E30:an är skitsnygg, med ett betydligt personligare utseende än E36:an och E46.

Lycka till!
Har inte järnkoll på e30bilar, men misstänker att det är som Stoffe säger att 325an är betydligt mer exklusiv än 320 och nedåt, därför betingar dessa ofta ett relativt högt pris, är det allt för dyrt kanske det kan löna sig att importera, trits att det inte handlar som så mycket pengar.

Har själv haft en 323i 84 sommaren 95...många år sedan, kommer ihåg att det var en toppenql bil!

/Simon
BeeMWe playboy
Skulle säga att 30-35 är fantasipriser...

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
no
245
nos
540iA Touring -99
Gav 27000 för min 325iM -89 16000mil full c-bok

Nos 325iM -89
...och vad har du för grund för dina påståenden "BeeMWe playboy"? Jag tror inte att 30-35 tusen för en rostfri, sv-såld fullservad/oskruvad 325:a -90 med 15-20' mil är ett vansinnespris. Möjligtvis för de som inte har råd men det är en annan femma. Om du tittar i köpes annonserna ser du att det finns en hel del som söker just E30 325:or, gärna med M-pkt. Detta skulle jag tro kan pressa upp prisbilden ngt för just 325:an jämfört med övriga E30 (M3 exkluderad).
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Varför ska du ha en e30.. säger bara e36 fan vad snygg!

M3 wannabe.. =)
Hej Murdock.

Visst är en e36:a snygg. Men som första bil är det lite dyrt tycker jag. Annars hade jag gärna köpt en e36:a

"If everything seems under control you're just not going fast enough!"
BeeMWe playboy
Det är vad jag anser. Man får en Fullutrustad Jaguar (Daimler, XJ) som gått 10-15 för 40-45. Undrar varför jag tycker det är dyrt med 30-35 för en 325a... E väl bara att relatera min text till nos inlägg.

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
BeeMWe playboy
Jaguar runt 87-88 års modell då

Teknikens värld 1974

(M)irc Dalnet #bmwpower
Tja, vad kan man säga. Jaguar från 80-talet är väl knappast kända för vara sig andrahandsvärde eller kvalitet (snarare ökända). Lirar helt enkelt i flera divisioner lägre än BMW när det gäller kvalitet. Vill påstå att en Jagga från 80-talet är ett lika vansinnigt köp som en lika gammal Citroen XM V6 med en massa elektriskt godis...
Men överens är vi, kring 30 är nog vad en fin 325:a (sen åttiotalare) skall ligga. men det är inga problem att hitta exemplar som säljaren vill ha 50 eller mer för (titta själv i BMWbörsen!!). Det var detta jag ville poängtera i mitt första inlägg.

Mvh

Stoffe
En annan undran...undrar hur många 12-14 år gamla jaguarer som endast gått 10-15' mil...

Simon
Om det rör sig om oskruvade kan man nog räkna dem med fingrarna på ena handen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.